Aangepast algoritme voor kwaliteitsites

Naast de Panda-update (wijzigingen in zoekopdrachten in het Engels) heeft Google nu het aangepaste algoritme voor hoge-kwaliteit sites gelanceerd. 

Google is al een aantal maanden bezig om de plaatsingen/posities voor hoge-kwaliteit sites te ordenen.

Met deze update wilt Google een nog betere kwaliteit aan haar bezoekers aanbieden,

Heb je een goed gewaardeerde website? Dan kunnen de zoekresultaten voor deze website aanzienlijk gaan verbeteren.

Voor de meeste talen zullen veranderingen in zoekopdrachten voor 6 tot 9 % wijzigen.

De Panda-update had overigens aanzienlijk meer effect (wijziging van 12% in Engelse zoekopdrachten).

Google lanceert deze nieuwe verandering voor alle talen behalve Chinees, Japans en Koreaans.

Maar wat telt nu als een kwalitatieve website?

Google geeft natuurlijk weinig prijs over het aangepaste algoritme, maar wel zijn er een aantal regels bekend gemaakt om te kijken of je aan de richtlijnen van een ‘kwalitatieve website’ voldoet.

  • Kan de bezoeker de informatie op de website vertrouwen?
  • Heeft de site dubbele, overlappende of overbodige artikelen over hetzelfde of een soortgelijk onderwerp?
  • Zal de bezoeker zich comfortabel voelen om credit card gegevens in te vullen?
  • Heeft een pagina of post spellings-, stilistische of feitelijke fouten?
  • Zijn de onderwerpen geschreven voor inlichting van bezoekers, of is de inhoud van de site gemaakt om beter te scoren in zoekmachines?
  • Heeft de pagina aanvullende waarde te bieden in vergelijking met andere pagina’s in de zoekresultaten?
  • Is de inhoud uniek?
  • Zijn artikelen goed bewerkt en geschreven, of lijkt het slordig of haastig geplaatst?
  • Is dit een pagina die een bezoeker zou willen als bladwijzer, wilt delen met een vriend, of iemand anders zou aanbevelen?
  • AdSense-spam op, tussen en naast de inhoud van diverse pagina’s?
  • Zijn de artikelen (te) kort waardoor de inhoud zijn waarde verliest?
  • Zullen gebruikers klagen bij het zien van pagina’s van deze site?

Voldoet je site momenteel aan één of meerdere punten uit bovenstaande lijst, dan is het verstandig om na te denken hoe je website hierop aangepast dient te worden.

Op langere termijn zal je website dan een betere ranking krijgen.

Voor vragen of advies over het aangepaste algoritme kunt u natuurlijk altijd één van onze SEM-consultants raadplegen.

Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl


Welkom.
Vanaf november is Searchresult veranderd in Springbok.
Nieuwsgierig?