Hand in hand

‘s-Werelds beste PPC- & CRO-experts in…

Ze weten het zonder meer goed te verkopen: ADworld Experience is “the largest Pay Per Click & Conversion Rate Optimization combined event in Europe and the largest in the World based on PPC-Cases-Only.”

Op zich wel logisch dat je van prikkelende copy houdt, als je event ADworld heet natuurlijk.

Voor Searchresult was het hoe dan ook aanleiding genoeg om samen met andere PPC- en CRO-specialisten uit verschillende landen *in Bologna* bijeen te komen, om te zien wat we van elkaar te leren hadden.

Dag 1 van het event stond in het teken van advanced courses, op dag 2 kwamen vele cases en succesverhalen voorbij. Enkele van de hoogtepunten lees je hieronder.

ADworld

Audience Targeting at All Stages of the Funnel – Michelle Morgan

Het event werd afgetrapt door Michelle Morgan die inzoomde op het cross-channel bereiken van doelgroepen, in verschillende fases van de funnel. Michelle deelde een geweldige hoeveelheid tips om doelgroepen op te bouwen. Een korte opsomming?

  • Slim gebruikmaken van look-a-likes en in-market-doelgroepen;
  • Doelgroepen cross-channel gebruiken;
  • Identieke lijsten aanmaken met verschillende lidmaatschapsduur (bijvoorbeeld 7, 14, 30, 90 dagen);
  • Uitsluiten van mensen die al in volgende funnelfase zitten;
  • Kijkers van video’s opdelen op basis van kijktijd;
  • Uitsluiten van display-bezoekers korter dan 5 seconden op je website;
  • Uitsluiten van bezoekers die de ‘werken bij’-pagina bezoeken;
  • En zo nog nog meer tips, zie evt ook deze slides van een vergelijkbare eerdere talk.

  

Automate your Optimization with Scripts – Frederick Vallaeys

De volgende sessie was van Frederick Vallaeys – de nummer 2 invloedrijkste persoon in 2018 in de wereld van PPC – die begon met de slide ‘Your PPC Job is at Risk Now?’ Juist. Het ging om automatisering van de SEA-accounts. Iets waar wij als bureau ook volop mee bezig zijn en wat dus alle aandacht heeft.

Frederick is naast ex-Googler ook co-founder van Optmyzr. Uit eerste hand kon hij daarom vertellen over de scripts en automatiseringslagen die je via zijn tool kunt implementeren.

Hand in hand

Enkele interessante andere scripts werden behandeld en daarnaast gaf Frederick zijn visie op ontwikkelingen binnen Google Ads, zoals het verdwijnen van de gemiddelde positie en de ‘nieuwe’ Responsive Search Ads.

Ads die in dat laatstgenoemde geval weliswaar nog in Bèta zijn, maar al volop worden gebruikt. Zie ook onze ervaringen met Responsive Search Ads.
 

Online & Offline in Location-Based Ads – Martin Röttgerding

Martin is Head of SEA bij de Duitse agency Bloofusion. Hij deelde een interessante Google Ads case over het verbinden van offline verkopen uit online campagnes, voor de schoenenwinkel Zumnorde in Duitsland.

Door middel van ad customisers, local inventory ads en GPS-coördinaten werd in de ads getoond of de bewuste schoenen op voorraad waren en wat de afstand tot de dichtstbijzijnde winkel is.

Location based ads

Een mooi uitgewerkte case, die geheel terecht werd uitgeroepen tot beste case van ADworld Experience.

Tot slot

Naast de 3 genoemde sessies hebben we in 2 dagen Bologna in totaal 16 verschillende sessies bezocht. Het waren twee volle dagen dus, maar absoluut de moeite waard.

Wil je meer insights, of weten hoe we de vertaalslag naar jouw praktijk maken, zodat jouw campagnes hun tijd weer ver vooruit zijn? Neem dan contact op met de beste, meest succesvolle, grootste, leukste, slimste PPC- en CRO-experts van de hele wereld, gewoon om de hoek hier in Nederland!

Stefan van den Hout

SEA consultant

s.vandenhout@searchresult.nl