Google Analytics 360, DataStudio, Firebase (App) Analytics, Visual Website Optimizer, Adobe Analytics (voorheen SiteCatalyst, Omniture); met behulp van slimme tools, visualisaties en analyses zet Searchresult enorme hoeveelheden (big) data om in concrete inzichten.

Als basis om van analytics tot business intelligence en predictive modeling te gaan.

Daarmee leveren we een bijdrage aan de bottom-line van iedere offline en online marketingdiscipline: het in kaart brengen, en verbeteren, van ROI op íeder kanaal.

Onze analytics-specialisten helpen je om kwantitatieve data vast te leggen, te analyseren, erover te rapporteren en de gevonden inzichten in te zetten voor optimalisatie.

Dat doen ze onder meer aan de hand van de volgende stappen:

1. Duidelijk opgestelde doelen (SMART)

Specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch, tijdsgebonden. Onze analytics-specialisten adviseren over het vertalen van de bedrijfsdoelstellingen naar concrete en actiegerichte online Key Performance Indicators (KPIs).

2. Juiste implementatie

Searchresult is specialist in het (slim) werken met Tag Management. Handige functionaliteit die het mogelijk maakt om, zonder in de backend van je website te hoeven stoeien, alle denkbare conversies (en/of andere gewenste gebruikersbewegingen) te meten.

3. De juiste instellingen en koppelingen

Nadat de datacollectie is geregeld, is het van belang om de juiste koppelingen en filters in te stellen. Onze specialisten zorgen ervoor dat de koppelingen met andere tools en omgevingen (zoals Google Ads en andere Google Marketing Platform-onderdelen, de bedrijfs-KPI’s, CRM (SalesForce/Selligent), etc.), tot stand komen en de data gefilterd wordt om een stroom inzichten op gang te brengen.

Zo ontdek je al snel het verschil in gedrag tussen sitebezoekers via desktop of app, tussen klanten en niet-klanten, tussen bezoekers die via kanaal A komen en bezoekers die via kanaal B komen (al dan niet geholpen via kanaal C).

Zo brengen we de hele marketingmix haarscherp in beeld.

4. De juiste vragen (stellen en helpen beantwoorden)

In plaats van te vragen hoe de website presteert in het algemeen, helpen onze specialisten je om de vraag te specificeren in het kader van de doelstellingen. Dit leidt tot een actiegerichte focus om je website naar een hoger niveau te tillen.

5. Actie ondernemen op basis van uitkomsten

Optimalisatie is een iteratief proces: data verzamelen, analyseren, optimaliseren en vervolgens evalueren. En weer verzamelen, analyseren, opti… Hiermee is analytics dé rode draad in de gezamenlijke inspanning om de online performance continu te toetsen en te verbeteren.

Google Analytics 360 Reseller

Als Google Analytics 360 (voorheen Premium) Reseller is Searchresult door Google geautoriseerd om het volledige 360-traject van consultancy en KPI-sessies tot licenties en implementaties, inclusief trainingen, analyses en optimalisaties, uit te voeren voor klanten.

De 360-versie van Google Analytics is een ‘luxere’ variant van Analytics met uitgebreidere mogelijkheden.

Het biedt uitgebreidere mogelijkheden voor volgende stappen in online marketing en extra service level agreements.

Een aantal van de extra’s van Google Analytics 360:

– Data ownership
– Realtime data
– Uitgebreide SLA, incl. voor Google Tag Manager
– Unsampled reporting, ook voor aangepaste rapporten
– Uitgebreide integratiemogelijkheden (BigQuery, Salesforce, DV360)
– Meer customdimensies en metrics (200)
– tot 400 views per property
– rollupreporting mogelijk
– Advanced Analysis reporting interface

App analytics

Een gebruiker heeft je app gedownload, maar dan? Wat doet hij ermee? Waar loopt hij tegenaan? Wat zorgt ervoor dat hij naar de app blijft terugkomen?

Nog steeds wordt op het gros van de apps weinig gemeten, terwijl het met de tools van tegenwoordig én de analisten van Searchresult heel eenvoudig is.

Onze app analytics-specialisten helpen je om de appdata vast te leggen, te analyseren en optimalisatieslagen door te voeren.

App analytics geeft sommige gevallen inzichten in je meest actieve klantengroep.

Van doelstellingen, tot implementatie, tot analyses en optimalisaties. Searchresult biedt inhoudelijke kennis en ondersteuning om meer uit apps te halen.

Juiste implementatie

Searchresult was een van de eerste bedrijven in Nederland die Firebase Analytics in combinatie met Google Tag Manager for Firebase implementeerde.

Onze analisten ondersteunen bij het bepalen van de implementatiestrategie, bieden technische instructies voor implementatie en borgen de datacollectie, zodat je de data krijgt die jij nodig hebt.

Firebase Analytics

Firebase is meer dan enkel een app-analytics-tool. In feite is het een volledig app-platform dat naast analytics ook andere handvatten biedt voor developers en marketeers.

Zo kun je met Firebase pushnotificaties versturen naar selectieve doelgroepen (en dit natuurlijk volledig doormeten) en zit er een performancemodule in waarmee je technische prestaties van je app monitort.
En het is natuurlijk naadloos te koppelen aan de rest van de Google Stack.

Analytics samengevat

Met doortastende implementaties en analyses helpen we te achterhalen hoe je uitingen presteren, te ontdekken waar gebruikers onverhoopt vastlopen in het koopproces en helder te krijgen welke kanalen het meest opbrengen.

Klinkt goed? Laten we dan eens verder praten, dan laten we je direct zien waar we specifiek in jouw geval het verschil weten te maken.

Serious Searchresult

  • Jarenlange ervaring als analytics-specialist
  • Google Partner
  • Gecertificeerd reseller
  • Early adopter
  • Ervaring met uiteenlopende BI en analytics tools; meest complete basis voor perfecte web analytics

 

Meer informatie over wat we met analytics voor je kunnen betekenen? Neem contact op via info@searchresult.nl of bel 073 – 6811 007.