Van Analytics en Business Intelligence rules, notificaties en triggers tot volledig geïntegreerde feed-based dynamische adcampagnes en geautomatiseerde welkomst-, actie-, up- & cross-sellcampagnes gekoppeld aan CRM en de rest van je marketingcloud.

 

In essentie is Searchresult de perfecte thuisbasis voor je complete klantcontactstrategie.

 

Okay, waar te beginnen, want wat doen we eigenlijk niet met marketing automation?

Eerst maar eens behandelen wat zoal wel:

  • We bundelen surfgedrag, e-mailinteractie en klanthistorie tot een 360° klantbeeld
  • We brengen segmentaties aan
  • Richten cross channel analysis & if-this-then-that-acties in
  • Verzorgen realtime online rapportages op strategisch en tactisch niveau
  • Definiëren KPI’s
  • Richten dashboards in, spotten geautomatiseerd correlaties on- en offline media
  • Verschaffen in raportages versterkend effect online & offline
  • Berekenen aan de hand van eigen algoritmes effect tv-campagnes op online bezoeken per regio – en maken mediaplannen geoptimaliseerd voor maximaal online bereik
  • Autotesten prijsstellingen op bezoeken/sales
  • Koppelen display aan branded search campagnes
  • Koppelen productfeeds aan dynamische programmatic campagnes

Onze aanpak

 

  1. Meten en verzamelen van data

Automation start met het verzamelen alle mogelijke data over marketing- en brandingcampagnes, activatiecampagnes, social, CRM, websitegedrag, verrijkt met alle data uit Google marketing Platform. En we nemen nog tal van andere bronnen mee die van invloed kunnen zijn op gedrag, zoals het weer, actualiteit en (school)vakanties.

Deze databronnen slaan we op in databases waar we de verschillende punten in een datamanagementplatform aan elkaar koppelen voor analyses en optimalisatie, en als hub voor verdergaande marketing automation.

We werken daarbij met tooling als API-koppelingen, spidering software, tracking pixels, Google 360, Tag Management, Selligent.

 

  1. Rapporteren

In DataStudio en andere Analytics-omgevingen ontsluiten en koppelen we datastromen om cross-channel inzicht te geven in de prestaties van álle (zowel geautomatiseerde als niet-geautomatiseerde) uitingen en campagnes.

Het is daarmee hét dashboard voor wie data serieus neemt. Voor wie de gratis versie van Google Analytics net even te beperkt is. En voor wie graag de baas over zijn eigen gegevens blijft.

 

  1. Analyseren

Meer nog dan verantwoordingstools zijn de verschillende rapportages vooral ook gereedschap om scherper aan de wind te varen.

Ze vertalen moeilijk te interpreteren diffuse cijfers tot praktische marketing intelligence. Tot waardevolle inzichten op basis waarvan allerhande beslissingen beter onderbouwd te nemen zijn. En, eenmaal goed ingericht, automatisch opvolgbaar zijn.

Met een meetbaar beter rendement op iedere campagne als resultaat.

 

  1. Optimaliseren

Automation gaat pas echt geld opleveren als de verzamelde inzichten inzetbaar zijn voor optimalisatie van marketingcommunicatiestrategieën, campagnematige acties en uiteindelijk de website(s), apps, mailingen, landingspagina’s en alles wat daar nog meer bij komt kijken.

Ook hier hebben we de beschikking over intelligent gereedschap om allerhande if-this-then-that-scenario’s door te rekenen. En ook hier geldt dat iedere optimalisatieslag in feite weer het vertrekpunt is voor een nieuwe serie metingen, model Deming.

 

Bottom line

We vergroten salespotentie, spotten kansen, optimaliseren journeys voor alle customers en kunnen niet alleen ideale budgetten, CPC’s en kanaalkeuzes voortaan geautomatiseerd vaststellen en bijstellen, we kunnen optima steeds foutlozer voorspellen.

Meer informatie over Marketing Automation? Neem dan contact met ons op via het contactformulier, mail naar info@searchresult.nl of bel 073 – 6811 007.