Betere AdWords-integratie met Google Analytics

De integratie van Google AdWords met Google Analytics gaat op de schop.

Dat wil zeggen, de infrastructuur is flink aangepakt door Google, waardoor de beide tools beter samenwerken.

De verbeteringen die daarmee samenhangen worden de komende weken uitgerold.

Met de nieuwe integratie lost Google een aantal problemen op.

Zo was de data niet altijd even up to date als je keek naar Adwords en Analytics data, en ontstonden er ook problemen bij het hernoemen van een campagne.

Alle impressies werden dan bijvoorbeeld bij de laatste benaming van een campagne opgeteld, terwijl clicks bij meerdere benamingen terugkwamen.

Aanpassingen die je bij de verbeterde integratie doet, zullen voortaan praktisch direct terug te zien zijn in Google Analytics.

20130704-084458.jpg

Klaar voor verdere uitbreidingen

De nieuwe infrastructuur maakt het ook veel eenvoudiger om meer data in Analytics zichtbaar te maken.

Binnenkort zul je dan ook meer informatie uit de enhanced campaigns in Google Analytics zien.

Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl