Webwinkelmarkt groeit 38% tot € 3,9 miljard

Steeds meer mensen kopen online. Dat blijkt ook uit het jaarlijkse onderzoek dat Blauw Research in samenwerking met Thuiswinkel.org uitvoert.

De conclusie van het onderzoek: het online winkelen in Nederland neemt een sterke vlucht.

In vergelijking met 2006 is er een groei gerealiseerd van maar liefst 38% tot een recordbedrag 3,9 miljard euro.

Het grootste gedeelte van de omzet wordt nog steeds behaald door de reisbranche, goed voor een derde van het totale omzet.

Een goede tweede zijn de verzekeringen / hypotheken, gevolgd door elektronica.

Het meest interessante aan het rapport: het afgelopen jaar blijken er 1,5 miljoen(!) internetters voor het eerst een online aankoop te hebben gedaan. De online markt is dus duidelijk aan het groeien.

Goede initiatieven als het Thuiswinkel waarborg en IDEAL hebben er toe bijgedragen dat de online consument meer vertrouwen in het online aankopen hebben gekregen.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Partners

Read more about our partners