Real-time conversies in Google Analytics

Google lanceerde op 30 april opnieuw een nieuwe functionaliteit in de real-time reports.

Vanaf nu zie je namelijk ook je doelconversies in real-time. Een erg waardevolle toevoeging!

Het niet kunnen zien van real-time conversies was een gemis in de real-time rapportages.

Het draait immers om de ingestelde doelen op je website.

Vanaf nu kun je bij een campagne gelijk zien of jouw bezoek ook daadwerkelijk converteert.

Alleen nog doelconversies

Op dit moment zijn alleen doelconversies nog zichtbaar in het rapport.

E-commerce tracking is dus nog geen onderdeel van de rapportage, maar met een beetje geluk wordt ook dat binnenkort toegevoegd aan real-time rapportages.

Wanneer gebruik je de real-time rapportages

Zoals we in een eerdere blogpost al aangaven, moet je real-time data vooral gebruiken bij bijvoorbeeld kortlopende campagnes.

Heb je een Facebook- of Twittercampagne?

Stuur je er net een nieuwsbrief uit?

Dan kun je de real-time rapportages openhouden op je scherm om te zien wat de campagnes doen.

Voor echte analyses zul je met grotere datasets in de standaard rapportages moeten werken.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Partners

Read more about our partners