CTR verhogen? Dan geen invulveldjes…

…of wel? De vraag was: Welke van deze vijf banners presteert het beste op CTR? Het antwoord: banner nummer 2! Een verrassing voor velen, want de meeste stemmen gingen uit naar banner 5. Hoe kan het dan toch banner 2 zijn?

De invulbare leeftijdveldjes in banners 1, 4 en 5 waren ‘echt’. Klik je daarop, dan kun je eerst je leeftijd opgeven, en ga je dus niet direct naar de landingspagina. De klik in het invulveld draagt niet bij aan de doorklikratio.

Stel dat de veldjes in nummer 5 ‘nep’ zouden zijn, dus wel direct een klik opleveren, bestaat er een kans dat de CTR hoger zou liggen.

Een hypothese die de +/- 50 respondenten onderschrijven.

Tegelijkertijd een hypothese die we liever niet in de praktijk testen, omdat gefopt worden niet bepaald een ideaal begin van een relatie is… 😉

R.I.P. Testimonial

Blijven banners 2 en 3 over. Drie kreeg 0 stemmen, ondanks ‘social proof’ in de vorm van een testimonial.

Waarschijnlijk omdat een testimonial niet aanzet tot actie, maar juist een goede ondersteuning is bij een actiematige campagne, of omdat een testimonial in de uitvaartbranche…

Tja…

Banner 2 is tot besluit redelijk goed scanbaar met grote titel en cijfers, en hij is minder reclamisch. Het bedrag in banner 2 spreekt mensen aan en zet ze aan het denken en stimuleert actie.

Als je niet op 2 had gestemd kun je dus ‘informatief’ en ‘scanbaar’ op je lijst met tips voor betere banners erbij zetten.

Als je wel op 2 had gestemd: gefeliciteerd!

Enneh… goede Display-specialisten zijn altijd welkom: om te solliciteren als we een Display-vacature hebben, of op een CLUBSR-borrel!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Partners

Read more about our partners