Customer journey benchmark tool

Welke waarde hebben de verschillende kanalen in de online mediamix? Je kon het voor je eigen website al zien met multi-channel funnels, maar nu heeft Google Think ook een benchmarking tool gelanceerd.

Met de nieuwe customer journey to online purchase tool van Google Think kun je per land en per branche zien welke waarde de verschillende kanalen gemiddeld hebben.

Zo heeft display bijvoorbeeld voornamelijk een ondersteunende waarde, wat wil zeggen dat het zelden direct voor conversie zorgt, maar wel zorgt voor een eerste kennismaking of bekendheid met product of merk.

Afbeelding customer journey

Check met je eigen data

Helaas staat Nederland nog niet in het rijtje landen dat je kunt selecteren, maar het blijft natuurlijk sowieso een benchmark rapport.

Pak bijvoorbeeld Duitsland, kies je branche en kijk welke waarde de verschillende kanalen hebben in de benchmarking tool. Vergelijk dit vervolgens met de data uit jouw Google Analytics profiel.

Komt het overeen of zie je grote afwijkingen?

Zijn deze afwijkingen positief of negatief?

Houd hierbij ook rekening met de budgetten die je voor de verschillende kanalen gereserveerd hebt.

Tool: Customer journey to online purchase »

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Partners

Read more about our partners