Domino’s vindt partner in Searchresult

Data centraal in strategie van pizzabezorger

Na een uitgebreide bureauselectie heeft Domino’s gekozen voor Searchresult, het datagedreven performancemarketingbureau dat onderdeel uitmaakt van Adeptiv. Bijzonder aan de samenwerking is dat er sprake is van een echt partnerschap. Domino’s besteedt de werkzaamheden niet uit, Searchresult schuift aan aan klantzijde, voor advies en ondersteuning.

Domino’s heeft in Nederland 250 winkels en is in Nederland nummer 1 in bezorgen van pizza’s. Ruim 75% van de omzet van Domino’s komt op dit moment via het digitale kanaal. Casper Mooyman, Digital Manager Domino’s Pizza in Nederland en België: “We zijn al sterk datagedreven, maar kunnen nog steeds leren van de data en het slim toepassen. De conversie van onze online advertentie-inspanningen kan altijd een tandje beter. Ook is er nog rendementswinst te boeken op onze tv/video- en social-inzet. Met name bij de jongste doelgroepenklanten onder de 25, van wie het mediagebruik bijna 100% online is.”

De samenwerking is eerder dit jaar van start gegaan. Robin Peters, Business Development Manager Searchresult: “We zijn in januari met een team specialisten gestart bij Domino’s. Een prachtig merk om voor te werken: het product en het merk genieten 100% bekendheid, de doelgroep is bijna 100% online, en online marketing is in grote mate bepalend voor het succes.”

“De Quick Service Restaurant en de food-delivery markt zijn enorm in ontwikkeling met een groter wordend concurrentieveldHet is dan ook een dankbare uitdaging om daar invulling aan te geven. Dat doen we aan de hand van de vaste campagnemomenten van Domino’s, zoals de promo’s, merkactivatie- en stuntweken. Slim inspelend op de op deze momenten verzamelde informatie over het online koopgedrag van Domino’s klanten.”

Michiel van Riemsdijk, Commercieel Directeur Adeptiv: “We zijn enorm blij met dit nieuwe account. Domino’s is een geweldig mooi bedrijf, met een perfecte match in datagedrevenheid. De energie is voelbaar en enthousiasmeert. Dat vertaalt zich iedere dag weer in een prettige en succesvolle samenwerking.”

 

Dit bericht is ook verschenen op:
Emerce
Marketing Tribune
Nederlands MediaNieuws

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Partners

Read more about our partners