Inside Searchresult: everybody happy? De hamvraag: Clap along?

Clap along if you feel like happiness is the truth? Daar is ie dan… De hamvraag!

Hoe happy zijn onze collega’s nou eigenlijk?

Searchresult doet intern onderzoek naar medewerkerstevredenheid.

Spannend, want anoniem ook. De oude baas trekt even z’n veiligheidsgordel iets strakker aan.

Vinger aan de pols en…

…eerste insights!

Omdat we vinden dat ‘het kan altijd significant beter’ kan, zijn we begonnen met een wekelijks medewerkerstevredenheidsonderzoek.

Met een mooi tooltje van Tinypulse.

Op deze manier proberen we beter inzicht te krijgen in de tevredenheid, het wel en wee, de plussen en minnen, hoe iedereen in z’n vel zit, etc. etc.

Inzicht in een notendop dus in de ‘tevredenheid’ (alsof ‘ tevreden’ nu het grootste goed is, maar dat terzijde) van onze medewerkers.

Waar doen we het goed? En waar kunnen we als bedrijf nog beter in worden?

En ja, daar komen natuurlijk superinteressante stats uit. Stats die we, traantje wegpinkt (of was het nu een zweetdruppeltje?), met onze online marketing vrienden in heel de wereld Nederland durven delen!

De scores

Het onderzoek stuurt wekelijks een korte vraag naar onze collega’s die zij geheel vrijwillig (ECHT!) kunnen beantwoorden.

De eerste vraag? Hoe blij ben je met / op je werk op een schaal van 0 (doodongelukkig), tot 10 (extatisch)?

Oe. Gaat iedereen meedoen? Is iedereen eerlijk? En dan wat? Spannend. Zenuwen, Alles.

< Adem in > resultaten bekijkt </adem in> <adem uit>

Pfff…  Gemiddeld scoren we met een 7,9 boven de benchmark in Nederland!

MTO (happy at work) - Searchresult

En wanneer we kijken hoe gewaardeerd medewerkers zich voelen, zien we het volgende:

MTO (how valued) - Searchresult

Ook hier scoren we weer bovengemiddeld!

Gaan we weer!!

Naast dat collega’s een cijfer toekennen aan bepaalde vragen is er ook gelegenheid om feedback of suggesties te geven. Erg nuttig!

De vraag van afgelopen week? Of medewerkers Searchresult als werkgever zouden aanbevelen bij anderen??!?!?!?!

En hier scoren we gemiddeld een 8,5! Wow! Maestro ->

Werken als online marketeer m.a.w.? Check dan meteen even onze online marketing vacatures.

MTO (refer someone) - Searchresult

So far, so good dus. En last but not least: happy medewerkers, happy klanten.

Want waar graag gewerkt wordt is aandacht voor kwaliteit en resultaat.

En dat maakt opdrachtgevers gewoon… iets van…:

Klanttevredenheidsonderzoek is next! 😉

Daarover later meer happy (ja, zou het, wel toch?, grrr, spannend!) nieuws!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Partners

Read more about our partners