Searchresult Weekly Wrap-up #4

De nieuwtjes en achtergrondartikelen die onze aandacht wisten te trekken afgelopen week. Handig verzameld in 1 blogpost.

Om direct te lezen op de vrijdagmiddag, op te slaan in je Pocket of Flipboard of om op te splitsen en slow released¬†te delen met je collega’s om te laten zien hoe goed je zelf alles in de gaten houdt ūüėČ

  • Googles Search Market Share Down in Year over Year numbers – 22 aug
    Het dominante Google moet een stapje terug doen op de search market. Uit onderzoek van comScore blijken Bing en Yahoo in te lopen op Google Search. De verschillen zijn nog steeds groot, maar de grote marketingcampagne van Microsoft heeft effect. Wat het nut van adverteren op Bing weer versterkt Рsearchenginejournal.com
  • Facebook Launches M, it‚Äôs bold answer to Siri and Cortana – 26 aug
    Een digitale assistent is hot. Zowel Google, Apple als Microsoft hebben er 1 voor je. En nu is ook Facebook aan het testen. Met 1 groot verschil: Facebook zet ook mensen in om te ondersteunen bij je vraag. Het doet denken aan de start-up … die aan elk verzoek, hoe vreemd ook, wilde voldoen. Рwired.com
  • How Mobile Search will break the existing paid search model – 26 aug
    Onze head of SEA Martijn Kraan heeft er intern al eens een presentatie over gegeven: wat is het effect van mobile search for search engine advertising? Dit artikel benoemt een aantal van de moeilijkheden die ontstaan bij mobile (vaak voice activated) search – distilled.net
  • Banner Ads Suck (and how to make them convert better)¬†– 25 aug
    Moet je op verjaardagsfeestjes ook uitleggen waarom je in die irritante advertising business zit? Waarom je ze lastig valt met keer op keer dezelfde banner? En leg je dan ook uit dat jóuw bedrijf juist niet die irritante banners maakt? Dit artikel geeft wat tips om je banners minder irritant, mooier en beter converteerbaar te maken. Рconversionxl.com
  • I-Want-to-Go Moments: From Search to Store
    De ‘moments that matter’ komen vaak¬†terug in online presentaties van Google. Het is een mooi instrument om na te denken wanneer je als organisatie aanwezig wil zijn bij je mogelijke klant. – thinkwithgoogle.com
  • Measure how many of your visitors are using Adblock¬†– 26 augustus
    Altijd al benieuwd geweest naar het aantal bezoeken dat een adblocker heeft en dus nooit je remarketingbanners zal zien. Dit blog legt simpel uit hoe je hier achter kunt komen via een scriptje in Google Tag Manager. Wij gaan het ook testen en kijken of we het scriptje verder uit kunnen breiden. To be continued… – dcarlbom.com
  • The 11 best resources for improving your writing¬†– 26 augustus
    Must read. In dit blog een opsomming bruikbare bronnen, waarvan een aantal alleen op Engelstalige teksten betrekking hebben. Рconversion-rate-experts.com
  • Google talks about the robots.txt directive for one whole hour¬†– 26 augustus
    Wil je meer weten over het gebruik van de robots.txt, maar heb je geen zin om de artikelen erover te lezen? Dan is deze video die ingaat op praktisch alle aspecten van de robots.txt, geknipt voor jou. Рseroundtable.com
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Partners

Read more about our partners