Sociale extensies in Adwords

Heeft jouw bedrijf al een Google+bedrijfspagina? Wellicht is dit een reden om eens te starten met Google+.

Je kan namelijk de bedrijfspagina van Google+  koppelen aan Google AdWords-campagnes van je bedrijf door het toevoegen van een sociale extensie.

Deze sociale extensie maakt het mogelijk dat de Google+ bedrijfspagina wordt gekoppeld aan een advertentie.

Na de koppeling verschijnen de bezoekers die een +1 hebben gegeven onderaan de advertentie.

Door middel van de sociale extensie worden  alle +1’s voor jouw corporate website ook gebruikt als meldingen in de advertenties.

Er zijn twee verschillende sociale extensies, basic en personal. Als je voor de optie ‘personal’ kiest verschijnen foto’s en namen van vrienden die fan zijn van je Google+ pagina.

Bij ‘basic’ zie je alleen het aantal +1’s die jew pagina heeft gekregen.

Hoe sociale extensies werken met AdWords

Sociale extensies werken als volgt met andere aspecten van je advertentiecampagnes:

  • Beschikbaarheid: sociale extensies zijn momenteel beschikbaar in alle landen.
  • Tarieven: wanneer gebruikers op de advertentietekst klikken om naar uw site te gaan, worden de kosten voor standaardklikken op uw tekstadvertenties in rekening gebracht. Er worden geen kosten in rekening gebracht wanneer een gebruiker op de +1-knop van uw advertentie klikt.
  • Netwerk: sociale extensies kunnen worden vertoond bij uw advertentie wanneer deze wordt weergegeven op Google.nl en op sites in het Google Display Netwerk op desktopcomputers en mobiele apparaten met volledige browser.
  • Targeting: deze functie kan worden gebruikt met alle targetingopties van AdWords.
  • Rapporten: als je meer inzicht wilt in de manier waarop +1-meldingen van invloed zijn op de algemene advertentieprestaties, pas je het segment ‘+1-meldingen’ toe.

Voordelen van social extensies

  • Je koopt of bekijkt waarschijnlijk sneller iets op aanraden van je ‘social circle’  dan van een vreemde. Zo werkt het ook met +1’s. Door deze koppeling is het voor jou direct zichtbaar hoeveel mensen het een +1 hebben gegeven. Mensen binnen jouw netwerk worden met foto en naam weergegeven.
  • Als je veel +1’s hebt verzameld kan het een reden zijn voor bezoekers om eerder door te klikken. Dit kan leiden tot een hogere CTR. Dit kan een positief effect hebben op de gemiddelde kosten per klik en op de kwaliteitsscores.
  • Plaats voldoende conversiepunten op de Google+ bedrijfspagina zodat bezoekers doorklikken naar de corporate website of naar een actie-pagina. Zorg ervoor dat de Google+ bedrijfspagina overzichtelijk en duidelijk is ingericht zodat bezoekers gemakkelijk naar je corporate website kunnen navigeren.
  • Onder de AdWords-advertentie staat een link naar de Google+bedrijfspagina. Momenteel is dat nog niet bij iedere advertentie mogelijk, Google is deze optie langzaam aan het uitrollen. Zorg wel dat je Google+bedrijfspagina up-to-date is en relevante informatie verschaft. Probeer zoveel mogelijk nieuwe content te plaatsen op je social media kanalen. Let op: Overspoel bezoekers niet met dezelfde berichten op verschillende platformen.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Partners

Read more about our partners