Twitter in een nieuw jasje

In navolging van Facebook komt ook Twitter met een nieuw design en andere functionaliteiten.

Zowel de mobiele app als de desktopversie zijn in een nieuw jasje gestoken.

De voornaamste reden om de redesign door te voeren was om de kwaliteit van  van Twitter.com en de mobiele app gelijk te trekken.

De verbetering van de gebruiksvriendelijkheid en de mogelijkheid om bedrijfspagina’s te maken zijn de grootste veranderingen.

Om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen komt Twitter met een geheel nieuw design.

De nieuwe interface van Twitter kent vier ‘nieuwe’ knoppen waaronder ‘Startpagina’, ‘Contact’, ‘Ontdekken’ en ‘Ik’.

Twitter introduceert dus niet alleen een nieuwe look maar ook de nieuwe mogelijkheid ‘Bedrijfspagina’s’.

De interface is te vergelijken met een Facebook-page, met ‘sticky’ tweets die bovenaan de timeline kunnen blijven staan.

Bedrijven krijgen de mogelijkheid om headers aan te passen en logo’s en slogans krijgen een prominentere plaats op de pagina.

Daarnaast biedt Twitter naast de bekende ‘promoted tweets’ een advertentie variant voor bedrijven.

Bedrijven kunnen instellen welke tweets de bezoekers al eerste zien als ze een bezoek brengen aan de pagina.

Ook is het mogelijk om foto’s of video’s weer te laten geven op de pagina.

Dit is allemaal kosteloos.

Langzaam rolt Twitter de redesign uit in de wereld.

En zoals je wellicht al hebt gezien, de Iphone en Android apps hebben al een nieuwe look!

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Partners

Read more about our partners