Integratie remarketing in Google Analytics

Google Analytics heeft opnieuw een nieuwe functie bekendgemaakt. Na het mogelijk maken van split-testing in Google Analytics, gaat ze ook remarketing integreren in Google Analytics.

Wat is remarketing?

Met remarketing kun je bezoekers van je website specifieke advertenties laten zien in het Google advertentienetwerk.

Je kunt bijvoorbeeld een speciale advertentie laten zien aan bezoekers die wel iets in het winkelmandje van je webshop hebben gelegd, maar toch niks hebben gekocht.

Remarketing werkt goed om bezoekers te verleiden hun aankoopproces te voltooien.

Waar je voorheen voor elke remarketing-campagne opnieuw een code moest plaatsen, integreert Google deze codes nu in de standaard Google Analytics code.

Beschikbaarheid nieuwe functie

De nieuwe functie van Google Analytics is helaas niet direct voor iedereen beschikbaar.

Google rolt de functie de komende weken uit bij gebruikers met beheerderstoegang en die gekoppeld zijn aan een Adwords-account.

Zodra de functie voor jou beschikbaar is, zie je een tabje Remarketing lists bij je beheerpagina.

Om de functie te activeren dien je een kleine aanpassing te doen in je Google Analytics code.

Vergeet ook niet je privacy policy te updaten, want met de aanpassing maak je het Google Analytics mogelijk ook informatie van de DoubleClick cookie te gebruiken.

Meer informatie:

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Partners

Read more about our partners