Google introduceert Flow Visualisatie

Google introduceert Flow visualisatie

Google Analytics komt met ‘Flow Visualization’.

Dit is een tool die het makkelijker moet maken om visitor paths in te zien.

Met deze nieuwe tool wordt het gemakkelijker om filters en segmentaties toe te passen op path analyses.

Klinkt ingewikkeld, maar het is vrij gemakkelijk.

Mede door de grafische vertoning van de gegevens is het gemakkelijk te begrijpen.

Het laat een soort pad zien van hoe visitors zich gedragen.

Simpel gezegd: waar komen ze vandaan en waar gaan ze heen?

Google Analytics had op dit punt een stuk minder mogelijkheden dan de betaalde concurrenten zoals Discover van Omniture.

Ook op doelniveau is deze techniek toegepast.

Een zogenaamde Goal flow als een uitgebreide funnel aan hoe visitors zich gedragen richting een conversie.

Deze tool is essentieel bij bijvoorbeeld conversieoptimalisatie.

Op deze flows is het ook mogelijk om segmenten toe te passen.

Ook reverse paths zijn mogelijk.

Hier kun je een pagina kiezen en bekijken hoe mensen hier terecht zijn gekomen.

Al met al is dit een goede eerste stap in path en flow visualisatie voor Google Analytics.

 

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Partners

Read more about our partners