Nieuwe Segmentatie in Google Analytics

Google presenteert de nieuwe segmentatiemogelijkheden via het nieuwe Google Analytics YouTube-kanaal. Deze toevoeging lijkt misschien klein, maar het geeft veel nieuwe mogelijkheden tot analyse in Google Analytics. 

Wat is er nieuw?

De grootste vernieuwing is dat er een nieuwe ‘Segment Builder’ is. Hiermee kun je bestaande segmenten combineren tot één nieuw segment. Vooruitstrevend is dat deze Segment Builder niet alleen op visit-level werkt, maar ook op user-level. Hiermee kun je segmenten maken over meerdere bezoekers, met gegevens tot 90 dagen.

Wat kun je ermee?

Voorheen kon je een segment maken van bezoeken die een conversie opgeleverd hebben. Met de nieuwe segmenten zou je de meest waardevolle bezoekers kunnen segmenteren, door bijvoorbeeld een segment aan te maken met bezoekers die binnen één maand meer dan 1 conversie hebben behaald.

Het gaat nog verder dan dat. Doordat je segmenten kunt koppelen, zou je bijvoorbeeld ook de bijdrage van brand awareness van je website kunnen gaan bepalen. Bekijk hoeveel mensen op een ‘Non-Branded’ manier op je website zijn gekomen en daarna, binnen een geselecteerde periode, op een ‘Branded’ manier je website hebben benaderd.

Het lijstje met voorbeelden kan oneindig lang worden. We zullen zodra de functie wordt uitgerold dan ook meer voorbeelden en best practices gaan geven.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Partners

Read more about our partners