Geschatte biedingen voor topadvertenties

Google kondigt een nieuwe AdWords-statistiek aan: geschatte biedingen voor boven aan de pagina.

Deze statistiek kan helpen bij het optimaliseren van advertenties om ze boven de organische resultaten te tonen.

Google berekent, net als bij biedingsschattingen voor de eerste pagina, het CPC-bod dat nodig is om de advertentie regelmatig boven aan de pagina te tonen.

Deze mogelijkheid is een mooie aanvulling op de functie ‘Bovenaan vs. Zijkant’, waarin te zien is op welke positie de advertentie het beste presteert.

Advertenties presteren gemiddeld beter op een positie boven aan de pagina, dan aan de zijkant.

Door de nieuwe functionaliteit kan je je biedstrategie bij advertenties die beter presteren boven aan de pagina aanpassen.

Je hebt nu de mogelijkheid om beter aan te sturen op de meest converterende positie van je advertenties.

Als het bod voor je advertentie hoger is dan de biedingsschatting voor bovenaan de pagina, wordt je advertentie niet gegarandeerd op een toppositie geplaatst.

Uiteindelijk is de positie nog steeds afhankelijk van de kwaliteitsscore, budget, CPC-bod en accountinstellingen.

Om de biedingsschatting voor boven aan de pagina te bekijken in je account ga je naar het tabblad ‘Zoekwoorden’ en kun je via de knop ‘Kolommen’ en ‘Kolommen aanpassen’ de functie ‘Geschat bod voor bovenaan de pagina’ inschakelen.

Pieken maar.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Partners

Read more about our partners