Nieuwe advertentieposities op Google Search

Behalve alleen de uiterlijke aanpassingen die Google de laatste maanden doorgevoerd heeft blijven ze ook testen en aanpassingen doorvoeren in de manier waarop een Google advertentie geplaatst wordt.

In de afgelopen maanden zagen we de positie van de zichtbare url veranderen, de eerste regel van de advertentietekst kwam naast de kop te staan, de sitelinks werden op verschillende manieren getoond en niet te vergeten de +1 button van Google.

Advertenties naar de onderkant

Waar de advertentie bij mobiel wel al aan de onderkant staat, staat deze nu bij enkele zoekopdrachten in search op de computer/laptop ook onderaan de pagina.

De reden van Google: bij sommige zoekopdrachten staat het resultaat waar de bezoeker naar op zoek is niet direct bovenaan de pagina.

De bezoekers scannen dan de zoekresultaten pagina komen ze vaak onderaan de pagina terecht waar de “zoekopdracht gerelateerde onderwerpen” staan.

Google heeft getest met het tonen van de advertenties. En de resultaten van de advertenties aan de zijkant vergeleken met de advertenties aan de onderkant.

Daarbij kwam naar voren dat de advertenties aan de onderkant beter presteerden.

In de komende weken wordt de aanpassing ook verder doorgevoerd aan de achterkant in je AdWords-account.

Als je ingelogd bent in je AdWords-account kan je via het tabblad ‘Advertenties’ segmenteren op ‘Bovenaan versus zijkant’. De naam wordt nog aangepast in ‘Bovenaan versus andere’.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Partners

Read more about our partners