Van online marketeer tot data master. Dit is het verhaal van Bjorn.

Na je afstuderen aan het Avans Commerciële Economie en een uitstapje richting de Universiteit ben je de marketing branche ingerold. Was dit een heel bewuste keuze van je?
Zeker! Ik wist eigenlijk altijd al dat ik de marketing in wilde maar de richting was nog onbekend. Tijdens mijn opleiding heb ik een minor Online Marketing gevolgd. Inhoudelijk gezien bleef deze minor vrij oppervlakkig, maar het gaf me wel een beter gevoel bij waar ik naar op zoek was. Online was destijds al de toekomst en dat is het natuurlijk nog steeds, dus al snel besloot ik deze richting in te slaan. Welk specialisme me het meest lag wist ik na mijn afstuderen echter nog steeds niet en daarom besloot ik een traineeship te gaan volgen bij een klein bureau in Tilburg. Hier leerde ik als allround marketeer van alles over SEO, SEA en nieuwsbrieven en haalde ik ook mijn Google Analytics en Google Tag Manager certificaat.

Je begon als Online Marketeer maar na 7 maanden sloot je je als Digital Analist aan bij Searchresult. Waarom die snelle overstap?
Uiteindelijk bleek een allround rol niet echt bij mij te passen en was het ook nooit de intentie om die rol te pakken. Dat traineeship was puur om te kijken waar ik me op wilde gaan specialiseren. Teksten schrijven en visuele uitingen maken vond ik helemaal niet leuk, maar alles met data vond ik super interessant.
Een goede vriend van me was werkzaam als analytics specialist en heeft me geënthousiasmeerd voor het vak. Data. Daar zit écht de toekomst in! Af van het fingerspitzengefühl! Ik ben me toen gaan oriënteren op de beste bureaus in de regio en kwam al snel bij Searchresult uit.

Een schot in de roos, want inmiddels ben je alweer ruim 4 jaar werkzaam bij ons. Hoe komt het dat je hier zo op je plek zit?
Dat is een combinatie van de werkzaamheden en de leuke sfeer. Aan bureauzijde is je leercurve heel erg stijl omdat je de kans krijgt een kijkje in de keuken te nemen bij meerdere mooie, grote merken. Ik durf wel te zeggen dat we bij Searchresult / Adeptiv echt voorlopen op de markt. We innoveren veel en er is veel knowhow in het data team. Daarnaast heerst er een supergoede sfeer. Een beetje een dooddoener, maar het is bij ons echt “work hard, play hard”. In ons team zijn hechte vriendschappen ontstaan en samen doen we supertoffe dingen!

Hoe heeft Searchresult jou ondersteund bij het bereiken van je doelen?
Toen ik binnenkwam was ik echt nog een groentje. Zeker toen we nog maar een team van 3 waren, werd je echt in het diepe gegooid. Veel heb ik zelf uit moeten zoeken en ik mocht al snel aan de slag op T-Mobile, 1 van onze grootste klanten, onder het motto: “make it work!”.
Onze manier van gecontroleerd zwemmen werkt niet voor iedereen, maar voor mij pakte het heel goed uit. We krijgen veel vrijheid en verantwoordelijkheid en de ruimte om écht ons eigen pad uit te stippelen. Als je toffe kansen of mogelijkheden spot waar je graag mee aan de slag zou willen, dan zorgen we gewoon dat het gebeurt!
Ons vakgebied is breed en je kunt zelf kiezen welke kant je op wilt. Of dat nu analytics, engineering of data science is. Bij ons krijg je er alle handvatten voor.
Werken bij Searchresult / Adeptiv is soms stressvol. We werken hard, maar als je bij ons werkt dan kies je daarvoor. Van achterover leunen leer je niks. Je moet op ons niveau mee willen gaan.

Wat is op dit moment voor jou de grootste uitdaging in je werk?
Voorop blijven lopen in de markt cruciaal voor ons voortbestaan. In tijden van grote drukte word je soms wat meer geleefd door de waan van de dag waardoor nieuwe ontwikkelingen of innovaties even een plan B vormen. Dat is iets waar we met zijn allen voor moeten blijven waken. Dit doen we door geregeld een pizzasessie te organiseren. We komen dan als team samen en brengen elkaar weer even goed op de hoogte van alles waar we mee bezig zijn. De kansen die we zien bij klanten en de ontwikkelingen binnen ons vakgebied. Als team verdiepen we ons dan in de materie en maken we plannen voor de toekomst.

Wat is je allerleukste, gaafste of gekste herinnering van je tijd bij Adeptiv / Searchresult?
Mijn 1e weekendje in de Ardennen! Ik was toen net 3 weken in dienst bij Searchresult.
Samen met alle “rookies” hebben we toen een shotjesparcours uitgezet. Het was 3 dagen feest en het voelde echt als een verlengde van mijn studententijd.
Sowieso heb ik in 4 jaar tijd veel legendarische feestjes meegemaakt en ik hoop dan ook dat we dit na corona weer kunnen oppakken!

Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl


Welkom.
Vanaf november is Searchresult veranderd in Springbok.
Nieuwsgierig?