Case Allsecur

Optimale effectiviteit: meer conversies op autoverzekeringen van Allsecur tegen minder kosten

Jos Jansen, manager E-Commerce bij Allsecur autoverzekeringen:
We hebben een model ontwikkeld, waarbij we campagnes kunnen sturen op marge in plaats van cost per sale of lead. Dat zorgt voor succes!

Situatie

In de overvolle autoverzekeringsmarkt biedt Allsecur klanten een kwalitatief autoverzekeringsproduct tegen een scherpe premie. Gebruiksgemak voor de consument staat voorop. Daarom kunnen klanten bij Allsecur ook zelf (online) een autoverzekering regelen en afsluiten.

Uitdagingen

Searchresult verzorgt al vijf jaar op rij de volledige online inzet voor Allsecur. Met veel concurrerende spelers en vergelijkers in het online kanaal, is een toppositie in de zoekmachine cruciaal voor het zo kostenefficiënt mogelijk realiseren van de groeistrategie.

Met een geïntegreerde mix van search, retargeting en optimalisatietools realiseren we veel nieuw verkeer met hoge conversieratio’s.

Doelstellingen

Online sales: het verkopen van zoveel mogelijk polissen per jaar via het online kanaal.
Kostenbesparing: verminderen van kosten op de inzet van het mediabudget ten opzichte van het vorige jaar

Strategie

Door de geïntegreerde aanpak en de directe koppeling van de online doelstellingen aan de (ATL)brandingdoelstellingen kan Allsecur al jaren hun toppositie t.o.v. de concurrentie behouden en verder uitbouwen. Tegen significant minder kosten.

Uit recent GFK-onderzoek blijkt dat de gemiddelde kooptraject van auto’s en bijbehorende autoverzekeringen gemiddeld 7 weken duurt. Langer dan de gemiddelde campagneduur. De (BTL)strategie van Searchresult richt zich op de ‘always on’-laag, waarmee we relevante één-op-één-communicatiemomenten creëren en blijven zoeken naar touchpoints tijdens de gehele customer journey.

Na het eerste contact zetten we in op retargeting van bezoekers van de website en vullen zo de bovenkant van de koopfunnel om die vervolgens te converteren naar harde sales.

Middelen

SEO en SEA: topranking in Google.
Retargeting en RTB: op premieberekeningen of websitebezoek.
Conversie-attributie: waarde toekennen aan touchpoints en op basis daarvan efficiënt(er) inzetten van het mediabudget.
Facebook: inzetten als direct-response-kanaal met een structurele bijdrage aan de conversiedoelstellingen.

Resultaten

– Verdubbeling van het aantal afgesloten polissen.
– Met ⅓ van het beschikbare budget slagen we er al in om 80% van de sales-target te halen.

Ben jij, net als wij, ervan overtuigd dat het altijd aantoonbaar beter kan? Neem dan contact met ons op via het contactformulier, mail naar info@searchresult.nl of bel 073 – 6811 007.

Partners

Read more about our partners