Case Brabantia

De uitdaging

Brabantia HQ NL is verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt in het Verenigd Koninkrijk, België, Italië, Spanje, Duitsland, Frankrijk en natuurlijk Nederland zelf. Hun vraag: “Hoe kunnen we SEO- en SEA-rapportage en het dagelijkse marketingbeheer van landen eenvoudiger en minder tijdrovend maken?”

Het doel

Brabantia wil het merk in heel Europa uitbouwen. Het bedrijf werkt met een klein team van 4-5 personen en kan zich niet veroorloven teveel tijd te besteden aan datacollectie. Er moest dus een effectieve manier verzonnen worden die ertoe bijdraagt dat de medewerkers van Brabantia kostbare tijd besparen.

Het resultaat

  • Altijd bijgewerkte inzichten beschikbaar.
  • Geautomatiseerd dashboard, niet meer dan 5 minuten per week nodig om hoogtepunten met de klant te bespreken.
  • Aanzienlijke tijdsbesparing bij rapportage (15%).
  • Eenvoudig feedback geven over recente wijzigingen in resultaten.

Oplossing van Searchresult

Allereerst hebben we een uniforme manier van werken gecreëerd. Samen met Brabantia hebben we vervolgens kpi’s gedefinieerd voor dashboarding, waarna we een uitgebreid dashboard met Datastudio hebben gemaakt.

Zo profiteert Brabantia nu van realtime rapportages over de resultaten en kpi’s van alle landen als geheel, of de resultaten per land, zowel uit SEO-inspanningen als SEA-campagnes.

 

Partners

Read more about our partners