Case DFDS

Lenneke Loman, E-commerce Manager, over de samenwerking met Searchresult:
“Wij werken al ruim drie jaar samen met Searchresult op het gebied van SEA en SEO. Met dank aan de pro-actieve houding en de vakinhoudelijke kennis van de consultants, zijn de resultaten de afgelopen jaren alleen maar gestegen. Het is een leuke club om mee te werken en die continu wil verbeteren.”

Situatie

DFDS Seaways is de grootste ferrymaatschappij van Noord-Europa. De organisatie opereert binnen een netwerk van 25 routes, met 55 schepen voor passagiers en vracht.

Van IJmuiden naar Newcastle vervoert DFDS jaarlijks ruim een half miljoen passagiers over het water. Ook de routes van Calais en Duinkerken naar Dover zijn populaire routes voor Nederlanders.

Uitdaging

In de zomer van 2012 hebben we het account van een top-3-bureau in Nederland overgenomen. Waar het in de route naar Dover in veel gevallen gaat om een alternatief voor de trein of het vliegtuig, wordt de route naar Newcastle ook gepositioneerd als een stedentrip, weekendje weg of MiniCruise.

Op de laatstgenoemde route concurreren we dan ook met alle aanbieders van internationale citytrips, vakanties, golfreizen, voetbalreizen, kerstshoppen en concertreizen.

Doelstelling

De doelstelling is het binnenhalen van een maximaal aantal boekingen op de overtocht IJmuiden naar Newcastle. Daarbij zijn we sinds april 2013 ook gestart met het binnenhalen van een maximaal aantal boekingen op de overtocht vanuit Calais of Duinkerkerken met bestemming Dover.

Waar andere partijen wit wegtrekken bij het bekend maken van de maandelijkse en/of jaarlijkse targets, doelstellingen en KPI’s, kijken we bij DFDS Seaways altijd uit naar dit moment. Sterker nog, DFDS is voor ons de ultieme partner met betrekking tot heldere doelstelling en KPI’s. En wij doen daar graag nog een schepje boven op als wij denken dat het nog beter kan (oftewel, wij verhogen onze eigen targets).

Aan het begin van het jaar starten we met een evaluatie over de resultaten van afgelopen jaar en bepalen we samen de targets voor het komende jaar. Factoren zoals marktgroei, seasonality, prijs, concurrentie en budget cq. CPO spelen hierbij een belangrijke rol. Op deze manier zijn de neuzen voor de rest de rest van het jaar dezelfde kant op gezet en vormt dit wat ons betreft de perfecte basis voor een goede samenwerking& aansturing van de accounts.

dfds-website

Strategie & middelen

Zoekmachine-optimalisatie,
Zoekmachine-adverteren (Google AdWords en Bing)
Display advertising

We zetten deze middelen in om de funnel te vullen en sales aan te jagen. Door continu kansen te benutten remarketing strategieën op search, display en similar audiences met TrueView Video in te kopen en ook Gmail Sponsored Promotions (GSP) in te zetten, dragen we op intensieve en proactieve wijze ook in 2015 weer bij aan het behalen van de doelstellingen.

Resultaten

Niet alleen zijn we er direct na de start van de samenwerking in geslaagd om op alle KPI’s beter te presteren, ook in de erop volgende jaren hebben we, ondanks de toenemende concurrentie van de andere rederijen, low cost airliners en andere alternatieven voor een overtocht naar de UK, deze verbeteringen structureel door weten te zetten.

Wil jij net als DFDS samen met ons online pieken? Vul het contactformulier in, mail naar info@searchresult.nl of bel 073 – 6811 007.

Partners

Read more about our partners