Case Essent Altijd daltarief

De uitdaging

Essent biedt haar klanten veel voordeel. Zoals de hele dag door een daltarief. Dat is top natuurlijk, alleen… niet iedereen weet dat. Consumenten zijn bovendien van mening dat overstappen nog veel gedoe is. Daarom zorgt Essent voor een snel en eenvoudig verleng- & overstapproces met de belofte: “Altijd een extra laag daltarief voor iedereen.”

Aan ons om die boodschap te verspreiden.

Het doel

Bekendheid van de propositie bewerkstelligen. Ook wil Essent graag dat consumenten een merkvoorkeur ontwikkelen. Om zowel de retentiedoelstellingen (behoud klanten, onder meer door contractverleningen) als acquisitie-targets een impuls te geven.

Het resultaat

  • Online (SEE) Awareness zorgt voor ruim 6,8 mln uniek bereik en optimale zichtbaarheid.
  • Door gebruik van Waypoint-remarketing in THINK/DO-laag zien we een gemiddelde uplift van +180% in CTR en een lagere CPO in de uiteindelijke sale.
  • Gemiddelde uitkijkratio’s van +82% en +2% CTR op video-inzet zijn buitengewoon goed.
  • Meer dan 2300 Mobile Shakes per dag tegen een engagementratio van 5%+.
  • Rich Media Mobile Interscroller & Shake inzet zorgen voor +68% efficiëntere doorstroom naar THINK/DO.

Resultaten rondom merk/imago

  • Tag-On video en Radio zorgen voor het meeste effect.
  • Het inzetten van >2 kanalen lijkt het meest effectief. Bij 4 kanalen is er een enorme stijging in reclameherinnering.
  • Ook bij DOOH en Digital zien we een stijging in reclameherinnering en imago. Een A/B-test laat het effect van Location Based Mobile advertising i.c.m. DOOH op 2 locaties (A’dam CS en Leidseplein) zien. Er is sprake van een verhoogd effect wanneer een combinatie gemaakt wordt met beide opties.

Oplossing van Searchresult

In de Altijd Daltarief-campagne hebben we gekozen voor een uitgekiende doelgroepstrategie volgens het See-Think-Do-model van Google. We volgen daarbij de customers in hun journey, telkens scherp inspelend op de fase waarin ze zich bevinden. Met passende uitingen aan de hand van verschillende datasignalen (1st/3rd party).

De campagne is volledig Programmatic ingekocht. Op deze manier houden we grip, hebben we altijd de beste prijs voor de media-inkoop (noem het een daltarief ;)) en kunnen we real-time bijsturen waar nodig.

 

Partners

Read more about our partners