Case T-Mobile

De uitdaging

Door steeds wisselende abonnementen, bundelprijzen en introducties van nieuwe smartphone-modellen, had SEA veel onderhoud nodig. Het SEA-accountbeheer werd bovendien tot die tijd met de hand uitgevoerd. Dat is duur. Extra duur omdat handmatige aanpassingen foutgevoelig zijn. Stel je voor dat je vergeet om een ​​bestemmingspagina te wijzigen die overeenkomt met de advertentietekst. Of erger nog, je adverteert een oude prijs. Daarom moest er een oplossing worden gezocht die ervoor zorgde dat advertenties automatisch up to date werden gehouden.

Het doel

Het op een makkelijke manier up to date houden van de advertentiegroepen en campagnes.

Het resultaat

  • 100% correcte prijzen in advertentietekst
  • 100% correcte details op bestemmingspagina’s
  • Aanzienlijke besparingen in tijd besteed aan accountbeheer (10%)
  • Geen handmatige aanpassingen in geval van voorraad update
  • Geen handmatige controle van de juistheid van de pagina’s voor het plaatsen en kopiëren van advertenties

Waarom is deze campagne zo geweldig?

Het SEA-accountbeheer was in 2014 nog veel handwerk. Telkens wanneer het online portfolio werd bijgewerkt met nieuwe mobiele telefoons en prijzen, moesten consultants aan de slag om bestemmingspagina’s, advertentieteksten en nieuwe set trefwoorden aan te passen. Soms werden kleinere updates echter niet gecommuniceerd. Niet door gebrek aan commitment van beide partijen, maar soms bleven kleinere prijsupdates buiten de scope voor ons marketeers.

Wij ontwikkelden een productfeed die is verbonden met de online winkel in combinatie met DoubleClick Inventory Management om het aanmaken van campagnes en advertentiegroepen te automatiseren en de pagina’s voor het kopiëren en landen van advertenties te updaten op basis van feed-specificaties.

Partners

Read more about our partners