Case Yarden

Casper Rijkhoff, Manager Online Sales van Yarden
“Searchresult denkt proactief en creatief mee om de online campagnes van Yarden tot een succes te maken. Met veel enthousiasme en professionaliteit zetten ze zich in voor een optimaal resultaat voor zowel ons displaykanaal als SEO-optimalisatie.”

Situatie

Yarden is één van de grootste uitvaartorganisaties van Nederland en heeft meer dan 100 jaar ervaring in afscheid nemen. Met 41 uitvaartcentra, 24 crematoria en 7 begraafplaatsen zit Yarden altijd in de buurt. Zo maakt Yarden afscheid nemen toegankelijk en betaalbaar door het aanbieden van betaalbare verzekeringen met een lage premie.

In maart 2015 introduceerde Yarden een nieuw product ‘Yarden Uitvaart op Maat verzekering’. Het belangrijkste kenmerk van dit nieuwe product is: ‘’absolute vrijheid gedurende de gehele looptijd’’.

Uitdagingen

Searchresult ontwikkelt een online activatie plan voor de introductie campagne van het nieuwe product ‘Uitvaart op Maat verzekering’, met een sterke doorvertaling van de above the line (ATL) radio campagne naar online branding en performance doelstellingen.

Doelstellingen

Het creëren van online awareness en engagement voor het product ‘Uitvaart op Maat verzekering’ en het realiseren van een ambitieuze conversie doelstelling naar afgesloten verzekeringen door een slimme retargeting strategie.

– Prospecting: (nieuwe) bezoekers naar Yarden.nl & bekendheid opbouwen voor Yarden;
– Positieve houding ten opzichte van het nieuwe product realiseren;
– Sales: conversie op het nieuwe product realiseren

Strategie online activatie ‘Yarden op Maat’

Voor de ‘Uitvaart op Maat verzekering’ campagne vertalen we de ATL-branding doelstellingen één-op-één door naar online branding en de ‘always on’ performance laag. De werkwijze: zoekmachine-adverteren binnen het Google Display netwerk.

Binnen de online branding strategie hebben we meer bekendheid opgebouwd voor uitvaartorganisatie Yarden. Dit hebben we gedaan door Rich media materiaal en preroll onder andere in te zetten op Weerchannel.nl, 9292ov.nl en uitzendinggemist.nl. Ook hebben we online radio ingekocht.

Door alles goed door te meten in DCM zijn er retargetinglijsten opgebouwd waardoor we in staat waren deze premium inzet op te volgen met bannermateriaal. Hierdoor kon er meerwaarde gecreëerd worden tussen de verschillende inzet.

Door middel van pixeling-technologie (DS3 cookiepools) brengen we (nieuw) bezoek op Yarden.nl in kaart voor optimalisatie en retargeting. Door verschillende en slimme pixels te hanteren kunnen we segmenteren.

Segmenteren, segmenteren…

  • Gebruikers die wel de banner hebben gezien, maar nog niet op de website zijn geweest;
  • Gebruikers die de pre-roll voor 25%, 50%, 75% en 100% hebben uitgekeken;
  • Gebruikers die op de homepage en andere pagina’s zijn geweest maar nog geen premie berekend hebben;
  • Gebruikers die wel hun premie berekend hebben, maar nog niet hebben geconverteerd;
  • Geconverteerde gebruikers kunnen we uitsluiten.

Op basis van deze segmentatie kunnen we voor Yarden de juiste boodschap tonen, de biedingen optimaliseren en zo tot het meest optimale resultaat komen.

Middelen

– Prospecting: definiëren van nieuwe klantgroepen
– Display en media inkoop strategie: premium display (Rich media en preroll), online radio en RTB
– Retargeting strategie: van prospecting en awareness naar engagement, conversie en sales.

Resultaten

– Groepen gespecificeerd op basis van technologie (naast Yarden’s eigen doelgroepen op basis van persona’s)
– Succesvolle retargeting strategie: een specifieke sales aanbieding serveren na het helemaal uitkijken van de pre-roll.

Ben je benieuwd wat Searchresult voor jouw merk kan betekenen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier, mail naar info@searchresult.nl of bel 073 – 6811 007.

 

Partners

Read more about our partners