Case Ziggo

‘Always-on’ met Ziggo

Berend Smeets, Senior Manager Consumer Marketing bij Ziggo, over Searchresult: 
“Searchresult heeft in 2014 de pitch bij Ziggo met kop en schouders gewonnen. De inhoudelijke kennis, pragmatische aanpak en menselijke benadering van de samenwerking gaven de doorslag.

Tot op de dag van vandaag zijn dit nog steeds de onderscheidende factoren van Searchresult. In anderhalf jaar tijd heeft Searchresult online marketing binnen Ziggo op de rit gezet. Ik kan Searchresult van harte aanbevelen bij ieder bedrijf dat een ‘best in class’ online marketing bureau zoekt.” 

Situatie

Ziggo is de grootste aanbieder van internet, televisie en bellen in Nederland met 4,1 miljoen klanten, waarvan er 2,9 miljoen internet afnemen. Ziggo richt zich zowel op de consumenten- als op de zakelijke markt. De organisatie is onlangs gefuseerd met UPC.

Uitdagingen

Ziggo opereert in een zeer competitieve (overstap)markt. Zichtbaarheid en onderscheidend vermogen zijn van groot belang. Daarnaast is flexibiliteit en het razendsnel aanpassen aan ontwikkelingen binnen de markt een voorwaarde voor succes.

Searchresult werkt sinds eind 2013 voor Ziggo, voor zowel het de consumenten doelgroep als het zakelijk segment, op het snijpunt van branding en performance. Zowel voor de online media strategie, creatie en inkoop als de ‘always on’ performance laag, gekoppeld aan harde sales doelstellingen.

In april 2015 heeft Searchresult het fusie-traject van Ziggo met UPC begeleid op het gebied van zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren, met focus op klantbehoud en het (blijven) behalen van de online sales doelstellingen.

Doelstellingen & strategie

Searchresult werkt samen met Ziggo aan een continue groeistrategie, waarbij we voor het aanbrengen van nieuwe klanten, klantbehoud en up- en cross sell met specifieke boodschappen de kans op conversie naar sales maximaliseren.

Door alle stappen van de funnel goed door te meten, kunnen we op basis van data klanten gerichter benaderen met een relevante boodschap op het juiste moment gedurende alle online touchpoints in de customer journey.

Aanpak

Voor het binnenhalen van nieuwe klanten via het online kanaal is inzet op de zichtbaarheidslaag cruciaal voor de herkenning. Hiervoor kopen we in op een groot en impactvol bereik op een kosten efficiënte manier. Voor de performancelaag ligt de focus op IAB formaten en de inkoop van veel volume tegen lage kosten.

Voor klantbehoud en verdere upsell zetten we in 2015 in op een verregaande remarketing strategie op vooraf bepaalde kansrijk publiek. Met onze Business Intelligence oplossingen zijn we in staat deze groepen te definiëren en verder de salesfunnel in te loodsen.

Door de integratie van onze eigen Creatie afdeling in het hele proces realiseren we synergie in de uitingen en kunnen we continu optimaliseren in elke fase van de campagne.

Inzet

Ontwikkeling van een ‘always on’ online strategie voor 2014 en 2015 met een through-the-line campagne die online branding en performance verbindt volgens het touch, tell en sell principe:

Touch: brede online bereikscampagne op gesegmenteerde doelgroepen (inzet van: video en pre rolls, rich media take overs, skins, expandables, floorads etc).
Tell (storytelling): content targeting met trigger tot orientatie door de propositie op een aantrekkelijke en begrijpelijke manier over te brengen (inzet van: rich media Floor Ad, Billboard, Lightbox, IAB formaten, Blogs en Social).
Sell: ‘ Always on’  performance strategie met één-één-boodschappen gericht op conversies (inzet van IAB formaten met specifiek aanbod voor de Alles-in-1-pakketten en mobiele bundels).

Middelen

– SEA (Adwords en Bing)
– SEO
– Affilliates
– RTB (Real Time Bidding)
Media inkoop: premium en direct deals
– Creatie: zowel premium als voor RTB/Display & Affiliates
Business Intelligence oplossingen: web analytics en conversie optimalisatie

Resultaten

De performance doelstellingen op de verkoop van Alles-in-1-pakketten en de mobiele bundels worden ieder kwartaal afgestemd en behaald. Daarnaast heeft Searchresult voor de nieuwe dienst Mobiel in kort tijd sim-only op de kaart gezet.

Ben jij, net als wij, ervan overtuigd dat het altijd aantoonbaar beter kan? Neem dan contact met ons op via het contactformulier, mail naar info@searchresult.nl of bel 073 – 6811 007.

 

Partners

Read more about our partners