Content Marketing: Meer backlinks en meer traffic

Hoe lang je zelf ook al bekend bent met het internet, je hebt vast wel een keer gehoord van het oude gezegde: “Content is King”.

Niets is minder waar vandaag de dag, want als je een hogere PR wilt in Google heb je niet genoeg meer aan lage PR artikelen of lage PR blog sites.

Het nieuwe tijdperk van SEO en linkbuilding vereist boeiende content waar mensen vanuit zichzelf naar toe linken, “linkbuilding as it is meant to be”.

Het creëren van boeiende content die zorgt voor voldoende inkomende links is echter makkelijker gezegd dan gedaan.

Dit roept de vraag op: “Hoe kun je gebruik maken van je contentstrategie als brandpunt voor je linkbuildinginspanningen?”

Dat is één van de belangrijkste hoofdpunten die de directeur, Arnie Kuenn, van Vertical Measures beantwoordde tijdens de webinar: “How to Build Traffic & Backlinks with Content Marketing“.

Bedrijven beginnen steeds meer te begrijpen dat content één van de belangrijkste producten is in hun aanbod, want in het internet tijdperk bestaat de wereld niet alleen meer uit producten en diensten.

Het is belangrijk voor bedrijven om relevante content aan te bieden die problemen van consumenten behandelt en oplost zodat ze zich kunnen positioneren als een betrouwbare informatiebron.

Tijdens de  webinar gaf Arnie Keunn een inzicht in storytelling: “Door een verhaal op een boeiende en relevante manier te vertellen, zullen mensen luisteren, lezen en uiteindelijk linken.

Dit zou kunnen betekenen dat men journalisten moet inhuren om het verhaal van je bedrijf of product te vertellen op een manier die de lezer herkent.

De kern van een content strategie komt neer op het volgende: Creëer goede content, content waarvan de aarde zal beven.

Dit betekent ook dat er content gegenereerd moet worden omtrent keywords die zorgen voor een additionele waarde voor de lezers en zij deze typeren als uniek, informatief en entertainend.

13 vormen linkwaardige content

Linkwaardige content kan voorkomen in verschillende vormen, hieronder een lijst met 13 meest populaire vormen van linkbare content:

  1. Blogs
  2. White Paper Serie
  3. eBoek
  4. Case Studie
  5. Interview
  6. Infographic
  7. Online Quiz
  8. Prijsvraag
  9. Nieuwsbrief
  10. Forums en Communities
  11. Podcast
  12. Video’s
  13. Webcast / Webinar

Wees relevant!

Het belangrijkste key element voor het schrijven van interessante content is relevantie.

Wanneer je bijvoorbeeld het beste stuk ooit schrijft over een onderwerp dat niemand interesseert, zal er niemand naartoe linken.

Het is triest, maar wel de waarheid. Voorkom dit en volg actuele trends om belangrijke zoekwoorden te selecteren die relevant zijn voor je content.

Om er achter te komen welke trends ‘in’ zijn, doorloop je de volgende stappen:

  • Check Google Trends & Google Insights for Search
  • Check voor trends op Twitter, Yahoo en MSN
  • Zoek naar antwoorden op sites zoals Yahoo Answers en probeer er achter te komen wat mensen vragen in jou branche
  • Hou trend sites in de gaten, zoals: StumbleUpon, Digg, Delicious, Tipd and Mixx

Tenslotte, haakte Arnie tijdens de webinar in op de 5 stappen van content ontwikkeling. Hij definieerde deze als volgt:

  1. Brainstormen voor concepten
  2. Kies het beste en meest krachtige idee
  3. Maak wireframes van de content en indeling
  4. Werk alles uit in HTML/CSS code
  5. Bereid de linkbuilding voor en lanceer het platform
Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl