UX & CRO

Een essentieel onderdeel van je marketingstrategie is je website. Je besteedt veel tijd en geld om verkeer naar jouw website te sturen en hoopt vervolgens dat deze bezoekers een aankoop doen of jouw service of dienst afnemen. Maar hoe zorg je ervoor dat ze dit ook daadwerkelijk doen als ze op je website belanden? Weet je wat er in het hoofd van je bezoekers omgaat, wat hen motiveert maar ook vooral wat hen frustreert? Waarom zij wel of niet voor jou kiezen of eerder kiezen voor de oplossing van de concurrent? Kortom, weet je waar de belangrijkste conversiekillers op jouw website zitten en weet je hoeveel omzet je daarmee op dit moment verliest? 

Het doel van UX en CRO – ofwel user experience en conversion rate optimization – is om precies deze zaken inzichtelijk te krijgen en te valideren wat wel en niet werkt voor jouw doelgroep. We doen onderzoek en nemen daarmee een kijkje in het hoofd van jouw klant. We combineren dit met data en passen onze kennis van psychologie, consumentengedrag en digital marketing toe om pijnpunten op jouw website te identificeren en op te lossen. We geven doelgerichte inzichten waar je direct mee aan de slag kunt om jouw website beter te laten presteren en leveren waardevolle input voor A/B testen.

Door middel van UX en CRO, zorg je ervoor dat de wijzigingen die je doorvoert op de website ook daadwerkelijk meer omzet opleveren. We testen wat werkt door middel van verschillende vormen van kwalitatief onderzoek en A/B testen. Zo verspil je geen tijd en geld aan wijzigingen die niet werken en krijg je beter inzicht in jouw klant. 


Benieuwd hoe zo’n UX proces in zijn werk gaat? We bieden nu een eerste website scan aan voor tijdelijk 899 euro. Tijdens deze website scan analyseren we belangrijke onderdelen van jouw website, zoals:

 

  • Homepage
  • Productpagina’s
  • Categoriepagina’s
  • Winkelmandje
  • (Inschrijf) Formulieren
  • Checkout funnel

Hieruit haal je:

  • waar de hinderlijke knelpunten in de conversiefunnel zitten;
  • doelgericht advies over quick wins;
  • waardevolle input voor A/B testen;
  • en hoe je conversiestijging behaalt over alle kanalen, op de lange termijn.
Meer weten? Neem gerust contact met ons op!
Mail Chiara van de Kar, UX &CRO specialist op c.vandekar@searchresult.nl, vul het contactperformulier in óf bel 073-303-5999