Data & analytics

Meten is weten. Dit is misschien een open deur, maar we noemen onszelf natuurlijk niet voor niets een datadriven marketingbureau. We houden ons dagelijks bezig met het optuigen van marketingcampagnes, de juiste doelgroepen targetten en natuurlijk campagneresultaten monitoren en evalueren. Alles wat we doen, wordt bekrachtigd door de data die we verzamelen voor onze klanten.

Data is king!

Data verzamelen, analyseren, optimaliseren en vervolgens evalueren. En weer verzamelen, analyseren, optimaliseren, evalueren… Het is de rode draad in de gezamenlijke inspanning om de online performance continu te toetsen en vervolgens te verbeteren.

Met tools als Google Analytics (360), Looker, DataStudio, Firebase (App) Analytics, Visual Website Optimizer en Adobe Analytics zetten we enorme hoeveelheden (big) data om in concrete inzichten.

Alle stappen in de data journey

Onze consultants, data engineers en data scientists staan onze klanten bij gedurende de gehele data journey. Of het nu gaat om het opstellen van een KPI framework of het uittekenen van de data strategie: wij staan voor je klaar.

datajourney

Je bepaalt zelf hoe de ondersteuning van onze experts eruit moet zien. Je kunt voor een totaalpakket kiezen, maar het is ook mogelijk om onze dataspecialisten aan te haken in een specifieke stap in de data journey.

    

Cloud analytics

Is een cloud platform alleen bruikbaar voor developers en IT’ers? Nee hoor, dat is allang niet meer het geval. Cloud platform providers als Google, Amazon en Microsoft hebben de afgelopen jaren niet stilgezeten. Ze hebben diverse toepassingen ontwikkeld waarmee bedrijven meer uit hun marketing en analytics kunnen halen.

lees meer

Attributie

Met attributie analytics en modelling helpen we bedrijven om meer uit hun marketing, sales, UX en andere relevante processen te halen. Wil jij weten wat de meest bepalende factoren zijn in jouw customer journey? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. We helpen je te focussen op de factoren waarmee je écht impact kan maken.

lees meer

Data science

Wat drijft jouw klanten tot actie? Een lastige vraag… Maar onze data scientists kunnen deze voor je beantwoorden. Zij verzamelen big data en vertalen deze vervolgens naar waardevolle inzichten. Zo kunnen ze dit soort complexe vragen beantwoorden en tegelijkertijd het fundament bouwen voor machine learning applicaties.

lees meer

Data engineering

Als data-analist ben je 80 procent van je tijd bezig met datacollectie en datapreparatie. Zo blijft er slechts 20 procent van je tijd over om de verzamelde data te analyseren. Het klinkt wat scheef; maar het is toch echt een algemene regel in de wereld van data. Maar wat als iemand de 80 procent van datacollectie en -preparatie voor je oppakt, zodat jij 100 procent van je tijd bezig kan zijn met analyseren? Dat klinkt als een ideale situatie! Het is exact wat onze data engineers doen.

lees meer

Web & app analytics

Wat gebeurt er als iemand je website bezoekt of je app heeft gedownload? Is de bezoeker of gebruiker tevreden? Wat doet de gebruiker op je website? Hoe wordt de app gebruikt? En wat zorgt er nu eigenlijk voor dat de gebruiker naar je website terugkeert of je app blijft gebruiken? Veel online interacties worden nauwelijks of zelfs helemaal niet gemeten. Eeuwig zonde, want de tools van tegenwoordig en de ondersteuning van onze analisten is dit erg eenvoudig.

lees meer

Dashboarding

Het verzamelen van data is geen doel op zich. Wel moet beschikbare data ervoor zorgen dat we de juiste strategische beslissingen maken. Maar hoe zorg je ervoor dat de juiste data op het juiste moment beschikbaar is? Daar kunnen wij je mee helpen.

lees meer
Benieuwd wat onze data specialisten voor jou kunnen betekenen?
Vul het contactformulier in, mail naar info@searchresult.nl of bel 073-303-5999