Ontdek het absolute optimum met OptimiSR

Uitgerekend daar waar de bedragen er niet om liegen. Uitgerekend in die voorlinie van het budgettaire front. Uitgerekend dáár is het eigenlijk te gek voor woorden dat een slimmere inzet van mediabudget de sluitpost op innovatief marketingbeleid zou zijn.

Waarom genoegen nemen met ongeveer, waarschijnlijk, plusminus of bij benadering? Waarom achter de feiten aan lopen, als alles en iedereen in je organisatie zijn best doet om z’n tijd wél ver vooruit te zijn.

Million dollar questions

Wie verantwoordelijk is voor de inzet van vele tonnen tot miljoenen mediabudget zal er weleens van wakker liggen. Zetten we niet teveel in op die voorjaarsactie? Is dat nieuwe sociale kanaal wel dat geld waard? Levert die rtv-campagne voldoende spin-off op? Tuurlijk, de cijfers kloppen. Individueel per stelpost sowieso. Maar hoe verhouden de uitingen zich tot elkaar?

Branding & sales

Hoe verstandig is het om blind te varen op de expertise uit de verschillende silo’s, of de knowhow van die data-analist, of die suggesties van dat mediabureau?

Wie het zich niet kan veroorloven om roekeloos om te gaan met budget, heeft doorgaans vragen te over. Vragen waar nu voor het eerst onomwonden, objectieve antwoorden op te geven zijn. Op basis van empirische vakinhoudelijke expertise in combinatie met een state-of-the-art voorspellend analytisch model, samengebracht in een unieke tool: OptimiSR.

OptimiSR

OptimiSR is het resultaat van jarenlang kritisch onderzoek naar correlaties en causale verbanden in multichannel mediastrategieën. Het is een platform dat, door informatiestromen te koppelen en te verrijken, in staat is om zínnige uitspraken te doen over wat budgettair wijsheid is. Op uiterst praktische wijze. Denk aan: welk kanaal is de moeite van een extra investering waard, en waar kan het een tandje minder.

Wat ronduit revolutionair is, is dat OptimiSR verder gaat dan het bieden van Business Intelligence- of Big Data-inzichten, weergegeven in een knap dashboard. Het vertelt je waar je geld weggooit en waar het voor het oprapen ligt.

De algoritmes in OptimiSR draaien ieder dubbeltje mediaspend drie keer om en rekenen realtime exact uit wat ieder kanaal, iedere campagne, iedere individuele advertentie tot op de millimeter nauwkeurig bijdraagt aan de bottom line. En dat in relatie tot elkaar. En beter nog: wat dat dubbeltje morgen doet als je kanaal X pauzeert, en iets hoger inzet op Y, voor productgroep Z, in die ene periode van het jaar.

Ultieme ROI-boost

Waar de meeste tools alleen naar touchpoints op de customer journeys kijken, staat OptimiSR voor predictive modeling via smart custom attribution over de gehele linie. Seizoensgebonden invloeden, concurrentiedruk in de media, point-of-sale-data, levensloopgegevens, klantdata (als uitkomsten van tevredenheidsonderzoeken), invloed van mobiel, rtv-uitzendschema’s… Voor iedereen die al jaren om een 360-graden blik verlegen zit, is OptimiSR een ultieme eye-opener!

Zien?

Met eigen ogen, in een demo? Bel vandaag nog  073 6811007 of mail info@searchresult.nl

PS

OptimiSR is afgelopen maanden getest en de resultaten zijn spectaculair: bij meerdere opdrachtgevers is er sprake van een gigantische aanscherping op kanaalniveau. Geadviseerd en getest en bewezen verklaard werden de volgende optimalisatieslagen (periodes en klant anoniem (maar indien gewenst is een referentiebezoek zeker mogelijk)):

– Met 50% meer budget, 97% meer opbrengsten
– Met 11% minder budget, 21% meer opbrengsten
– Met 30% minder budget, dezelfde hoeveelheid conversies

Partners

Read more about our partners