Conversational marketing & commerce

Iedereen heeft er de mond van vol, maar wat kun je er nu daadwerkelijk mee? Hoe zet je conversational marketing en conversational commerce effectief voor je aan het werk?

Voor wie verlegen zit om antwoorden, hebben we goed nieuws. Te beginnen bij het begin: door eens goed te luisteren waar je specifieke situatie om vraagt.

Wat zijn de organisatiedoelstellingen, hoe ziet die doelgroep eruit, welke verschillende soorten apparaten gebruiken ze, en welke verschillende soorten spraak- en tekstgestuurde interfaces?

Strategie

Conversational commerce en marketing vergen een weldoordacht plan om kansen optimaal te benutten. Wij maken een plan en duidelijke roadmap zodat jij de juiste keuzes op de juiste momenten gericht op de gewenste uitkomsten maakt.

Dialog design

Een inhoudelijk gesprek aangaan is voor een mens soms al lastig. Laat staan voor chatbot of ‘slimme’ assistent. Onze specialisten richten de dialoog in en zorgen ervoor dat er in een gesprek altijd een oplossing wordt aangeboden.

Ook als die bot een bepaald antwoord eventjes schuldig moet blijven.

Conversational Analytics

Door de spraak- en tekstgestuurde kanalen voortdurend te analyseren bieden wij inzicht in de cruciale aspecten van de conversaties. Zoals wat er wordt besproken, wat veelgestelde vragen zijn, veelgebruikte woorden, het sentiment en intentie.

En die inzichten zetten we natuurlijk in om optimalisatieslagen te bewerkstelligen.

Dialog optimization

Het voortdurend optimaliseren van kanalen is waar onze NLU- en NLP-experts graag hun tanden inzetten. Samen met de analisten maken ze de conversaties elke dag weer een beetje beter.

Channel optimization

Elk afzonderlijk kanaal is in staat een ander kanaal cross channel te versterken. Door hier alert op te zijn, en door elk kanaal te verrijken, wordt die dialoog met die (potentiele) klanten steeds effectiever.

Zo wil je veelgestelde vragen via de chatbot bijvoorbeeld opnemen in je FAQ op de website. En deze FAQ’s dienen vervolgens weer als voeding voor snippets in een spraakgestuurd kanaal zoals een smart speaker.

Voice Search Optimization

Met channel optimization geef je effectief ook weer een boost aan Voice Search Optimization. Een vakgebied in opkomst, met veel potentie, want goed vindbaar zijn voor de Google Assistent is vooralsnog bepaald geen vanzelfsprekendheid.

Let’s talk!?

Genoeg stof om eens verder over te praten? Neem contact op, dan spreken we elkaar snel.

Partners

Read more about our partners