Conversie-optimalisatie

Onze conversiespecialisten zijn doorgewinterde kritische analisten. Vakidioten die geloven dat het altijd beter kan. Waarbij ‘het’ staat voor het aantal conversies. Het aantal inschrijvingen. Het aantal losse verkopen of abonnementen. ‘Het’ als in ‘het rendement’.

Door conversiepercentages te verbeteren brengen ze kosten omlaag en realiseren ze meer inkomsten uit alle online mediakanalen. Onder meer aan de hand van splittesting, conversieattributiemodeling en content experiments.

Op zoek naar antwoorden op vragen als: Begrijpen je bezoekers je website? Op welke plekken haken je bezoekers af? Welke tekst triggert je bezoekers het meest?

Stap voor stap verbeteren onze conversiespecialisten zo concept & copy, advertenties en campagnes, en landingspagina’s en sites.

Onze aanpak bij conversie-optimalisatie

Als performancemarketeers gaan we altijd voor maximaal rendement. Dat doen we niet door maar wat te roepen, maar door in de webstatistieken te duiken, knelpunten te identificeren en te testen.

Alleen door te testen, en te blijven testen, weet je zeker of aanpassingen op je website daadwerkelijk iets opleveren.

1. Kritisch kijken en kansen ontdekken
Onze ervaren conversiespecialisten en analisten bekijken je website met een deskundige en kritische blik. Vanuit de overtuiging dat een website altijd beter kan.

2. Testen, testen, en nog eens testen
Weten welke tekst beter overtuigt? Of welke button beter werkt? A/B- en split-testing geven graag de antwoorden op deze vragen. Op basis van statistieken heb je snel inzicht in welke varianten het beste werken en hoe groot eventuele conversieverschillen zijn.

Voortaan weet je dus dus exact wat werkt en hoeveel elke verandering precies oplevert.

3. Nog meer rendement op je investering realiseren
De investering in zoekmachine-optimalisatie, zoekmachine-adverteren, affiliatemarketing en social media gaat beduidend harder renderen als je het percentage van de websitebezoekers dat uiteindelijk converteert, verhoogt.

Bovendien kun je met conversie-attributie bepalen welke van je trafficsources het meest de moeite waard is, en inzetten op een conversie-optimalisatietraject in dat specifieke kanaal.

Conversie-optimalisatie USP’s?

Meer rendement uit hetzelfde aantal bezoekers: met conversie-optimalisatie help je je bezoekers bij het realiseren van hun doelen en genereer je meer inkomsten uit je online mediakanalen.

Beslissen op basis van feiten: geen aannames doen, maar verbeteringen op de website aan de hand van harde feiten en statistieken onderbouwen. Dit voorkomt discussies en tijdverspilling.

Uitsluiten van omgevingsfactoren: de bezoeker spreekt door middel van zijn/haar gedrag.

Risicovrij onderzoek: door bezoekers te scheiden en bijvoorbeeld variant A of variant B voor te leggen, loop je geen risico’s. Je kunt tests bovendien, indien gewenst, met één druk op de knop pauzeren.

Tool: Visual Website Optimizer

Conversie-optimalisatie doen we onder meer met Visual Website Optimizer. Een tool met meerdere voordelen:

– Eenmalige plaatsing code
– Platformonafhankelijk
– Eenvoudige editor
– Test specifieke bezoekers
– Koppeling met Google Analytics
– Altijd en overal inzicht in verloop

Serious Searchresult

  • Jarenlange ervaring op het gebied van conversie-optimalisatie
  • Altijd een kritische blik
  • Advies op basis van ‘best practices’ en testen
  • Scherp oog voor verbeteringen die een groot verschil maken

Reden genoeg om z.s.m. te converteren naar een nadere kennismaking? Vul het contactformulier in, mail naar info@searchresult.nl of bel 073 – 6811 007.

 

Partners

Read more about our partners