Creatiestudio

De beste uitingen per doelstelling, context en doelgroep. Onze studio tekent ervoor. We zetten strategieën uit, ontwikkelen online concepten, en zijn onder meer verantwoordelijk voor de productie van art work, copy, design & animation.

Om merk en performance optimaal bij elkaar te brengen, werken onze creatiespecialisten daarbij altijd nauw samen met strategists, data-experts en brand-builders. From scratch, of werkend met bestaand campagne-materiaal, creëren we zo overtuigende, impactvolle boodschappen en visuals.

Voor IAB rich media ads, High Impact Prerolls, Video banners, HPTO’s (homepage take-overs), Dynamic Creatives; de mogelijkheden zijn eindeloos.

Uiteraard stemmen we alle Creatives naadloos op elkaar af. Bijvoorbeeld aan de hand van sequential storytelling. En binnen een gefaseerde SEE-THINK–DO-aanpak.

SEE–THINK–DO

We gaan uit van customer journeys, waarbij we een onderscheid maken tussen de verschillende fases die elk hun eigen KPI’s bevatten. Zo is de ‘See’-fase uitermate geschikt voor branding- en awareness-doeleinden en het aanwakkeren van behoeftes.

De daaropvolgende ‘Think’-fase speelt concreter in op de specifieke behoeftes of kenmerken van bepaalde doelgroepen, die we op basis van eerder vergaarde data haarfijn kunnen onderscheiden.

Deze fase heeft bovendien als doel om de relevantie van advertising te vergroten.

In de ‘Do’-fase richten we ons aansluitend op niet-geconverteerde bezoekers, of juist op klanten waar meer in zit. Op basis van specifieke gedragskenmerken kunnen we deze groepen nu gericht (re)targeten met uitingen in de vorm van perfect matchende producttypen en/of eerder bekeken aanbiedingen.

Door gebruik te maken van het SEE–THINK–DO-model filteren we in feite potentiële klanten.

Van hot targets die, denkend aan het afnemen van product X, ons top-of-mind weten te vinden én weten te converteren. Tot groepen waarvan we vermoeden dat erin investeren geen zin heeft (omdat we weten dat ze product Y al hebben aangeschaft).

Een bewezen succesvol fundament voor stand-alone campagnes, geïntegreerde strategieën en 360-graden-campagnes.

Door het combineren van doelgroepen, concepten en storylines bepalen we de ideale formaten en platformen binnen de SEE-THINK-DO-lagen. Gaan we voor een duidelijk campagnebeeld of benadrukken we juist een tekstuele insteek? Krijgt een harde sales-doelstelling met duidelijke incentive de voorkeur, of een loyaltyprogramma, of…

Alle bovengenoemde elementen (interdisciplinaire samenwerkingen, slimme strategie, verzamelde data) zijn wat ons betreft kansen om online optimaal te performen. Op meerdere speelvelden:

Doorvertaling TVC naar online video/ Prerolls

Vaak wordt voor het maken van een YouTube Preroll de tv-commercial (TVC) teruggebracht naar een 20″/25″-versie, gecombineerd met een Tag-On. Zonde. Aangezien het succes van een Preroll staat of valt met de eerste 4 seconden, is het terugbrengen van een TVC meestal niet de meest geschikte manier om het beste online resultaat te boeken.

We lossen dit op door samen met het reclamebureau een online doorvertaling van de TVC te schrijven. In een script dat het overall concept ook ná de Prerolls sterk neerzet in de verschillende online middelen.
Waarbij onze online expertise ook hier een welkome aanvulling is. Want wat we weten van hoe verschillende invalshoeken binnen Online Display scoren, is vaak ook direct voor video toepasbaar.

Neem een boodschap op basis van een ‘key benefit en/of emotie’ met een voorbeeld VTR (view-through rate) van 29%, vergeleken met een ‘how does it work’ VTR van 43% of een ‘why does it work’ VTR van 49%. Proven technology waarmee onze videostrategen zich graag onderscheiden.

Waarbij geldt dat hoe eerder we aanschuiven, hoe effectiever onze bijdrage is.

Conceptueel en bovenal praktisch

Van de grote lijn, tot een bescheiden hint om tijdig rekening te houden met net iets meer film, zodat het beeld naast de standaardmiddelen ook inzetbaar is voor afwijkende formaten, zoals een Lightbox, HPTO of Billboard.

Rich Media

Kijk! Floorads, Billboards, Videobanners, Advertorials, Expandables, CornerAds, Layer Ads, Lightboxes, Pushdowns, Sidekicks, Sliders, Take-overs en nog veel meer. Per formaat kijken we naar de beste doorvertaling en gaan we voor maximale ROI.

Mobiel

Minder Kb’s, HTML5, kortere boodschap, swipebaarder. In standaard formaat, double sized, expandable, cube… Geoptimaliseerd voor het doel en verwachtingspatroon van de mobiele gebruiker. Als stand alone mobiele campagne, of als verlengstuk van een overall concept.

Now we’re talking!

Dynamic Creatives

Naast creatie van designwerk voor standaard Creatives werken we ondertussen meer en meer met Dynamic Creatives. De voordelen spreken voor zich:

  • Automatische aanpassingen. Geen nieuwe Creatives nodig.
  • Eventuele wijzigingen zijn relatief snel door te voeren.
  • Makkelijk A/B-testen.
  • Simpel te optimaliseren qua performance. DCS (DoubleClick Studio) biedt de mogelijkheid te meten welke uiting beter performt, om vervolgens voortaan die variant te tonen.
  • Realtime aanpassingen doorvoeren (direct live).
  • Vooraf in te stellen start- en einddata.
  • Bijna volwaardige 1-op-1-marketing door gebruiker centraal te stellen en de boodschap dicht bij de persoon te brengen.
  • Snel inspelen op behoefte van de potentiële klanten.
  • Hoge conversieratio’s.
  • Zelflerend algoritme van DCS biedt de mogelijkheid om DBM (DoubleClick Manager) de best renderende ad te laten tonen.
  • Volop mogelijkheden om gebruik te maken van third party data sources.

Landing pages

Onze Last Click-experts weten ze wel te versieren, die bezoekers. Maar dan? Wat te doen om twijfelaars net dat laatste zetje te geven en een zo hoog mogelijke conversie te realiseren? Een vraag die onze UX-designers op het lijf geschreven is.

Samen met het team van ontwerpspecialisten geven zij gericht advies over infolds, CTA’s, welke informatie moet waar, priming, anchoring; in landing page optimization zijn het juist al die kleine punten op i die uiteindelijk écht tellen.

Meer online optimalisatie?

Zelfs met de inzet van de allerbeste expertise en toonaangevende ontwerpkracht blijven we erin geloven dat het áltijd beter kan. Al is het soms maar een heel klein beetje, dan nog is dat kleine beetje de moeite.
Om die reden draaien we non-stop A/B-testen. Meten we alle resultaten verder door met Searchresult Insights. En doen we aan verregaande attributiemodeling (incl. attributie van tv- en radiocampagnes).

Ontdekken we dat er ergens ruimte voor verbetering is? Dan passen die complete bannerset, of homepage take-over, of landingspagina binnen één uur aan. Dat is de echte winst voor onze opdrachtgevers: de gebundelde kracht van designers, programmeurs, traffickers en analisten in één bureau.

Experts die samen meer dan 1 miljard euro omzet voor onze opdrachtgevers realiseren.

In-huis-expertisegebieden

Creative Director, Art Director, Concept Designers, Video animators, Designers, DoubleClick Studio (DCS) Designers en Productiedesigners. You name it.

Always-on

De kern is uiteindelijk om op het juiste moment aan de juiste ogen de juiste boodschap te bieden. Door vindbaar te zijn, en aanwezig te zijn. Dáár waar de doelgroepen zich het liefste ophouden. En precies op die momenten dat ze dat doen.

Op die ‘moments that matter’ zijn we er voor ze. Waarmee we tegelijkertijd op betekenisvolle wijze een always-on bijdrage aan jouw bedrijfsdoelstellingen leveren.

Serious Searchresult

  • Art director, interaction designers en HTML5-experts
  • Concepting en storytelling en afstemming alle Creatives
  • Combinatie met techniek voor meer engagement
  • Uitingen compatible voor alle schermen en kanalen
  • Ontwikkeling dynamic Creatives (DoubleClick Studio) en mobiele banners (HTML5)
  • Duidelijke rol van Creatie in optimalisatie maximale ROI
  • Always there, Always eager, Always-on

Meer informatie over creatie? Neem dan contact op via het contactformulier, mail naar info@searchresult.nl of bel 073 – 6811 007.

Partners

Read more about our partners