Google Attribution 360 certified partner

Attribution 360 (A360), de nieuwste aanwinst in de Google 360 suite, helpt op onovertroffen wijze bij het optimaliseren van marketinginzet en budgetallocatie. Met features die niet te evenaren zijn in andere conversieattributie-tooling, is Attribution 360 met recht een strategische must-have in de marketingmix.

Slim data-driven attributiemodel

Attribution 360 maakt het mogelijk om op een laagdrempelige manier de performance van de marketingkanalen te optimaliseren voor iedere stap in de online customer journey.

Op basis van input uit Google Analytics, DoubleClick, AdWords en eigen databronnen, berekent het machine learning model achter A360 wat de toegevoegde waarde is van ieder kanaal en ieder touchpoint in de customer journey.

Het model herkent patronen in de journeys, leert wat de optimale route is tot conversie en vertaalt dit naar actionable inzichten voor optimalisatie.

De grootste voordelen van A360:

  • Naadloze aansluiting op Google Analytics, DoubleClick en AdWords
  • Compleet met cross-device data-driven attributie over zelfgedefinieerde kanalen
  • Mogelijkheid voor vergelijking met diverse andere attributiemodellen
  • Optimaliseert conversies in iedere stap van de customer journey
  • TV attributiemodel om online impact van tv-commercials in te zien
  • Predictive modelling ter optimalisatie van betaalde kanalen (spend optimizer)
  • DCM frequency cap optimizer
  • Strategische en actionable inzichten voor marketingmix-inzet en budgetallocatie

Google attribution 360 is in ontwikkeling

Google Attribution 360 blijft zich continu ontwikkelen en periodiek verschijnen nieuwe features die bijdragen in het verder vergroten van inzicht.

Aangezien Searchresult vanaf de beta van Attribution 360 aangehaakt is bij de ontwikkeling ervan, zijn we altijd op de hoogte van de laatste mogelijkheden. Dat scheelt opdrachtgevers veel tijd en geld bij het doen van research naar of het zelf ontwikkelen van vergelijkbare tooling.

Een schot voor de boeg? Aan de hand van features waarvan we weten dat ze beschikbaar worden:

  • Integraties met Google biedingplatformen
  • Integraties met 3rd party biedingplatformen
  • Integratie met Google Firebase voor app-attributie

Searchresult als attributiepartner

Al met al laat Attribution 360 zich prima samenvatten als een ideale set tools ter optimalisatie van alle (digital) marketingfacetten. En Searchresult is 1 van de slechts 2 bureaus die gecertificeerd is voor Attribution 360.

We hebben bovendien al  ruim 6 jaar ervaring in marketingattributie, o.a. met eigen tooling (Media OptimiSR / Bid OptimiSR). Met A360 en Searchresult als partner breng je je marketingmix dan ook in no-time naar een nieuw *hoger* niveau.

Onze attributiespecialisten ondersteunen je bij het volledige traject, van implementatie, tot setup en het concreet optimaliseren van de marketingmix. Ze staan 365 dagen per jaar 24/7 klaar om best practises en learnings vanuit intern onderzoek en andere Google Attribution 360-trajecten te delen.

Zo weet je zeker dat je het meeste uit Attribution 360 haalt.

Onze partners

Al vanaf de beta werken we samen met diverse opdrachtgevers om het meeste uit Google Attributie 360 te halen. Onder meer voor A-merken als Bol.com en Ahold.

Meer A360

Vragen of nieuwsgierig naar de overige opties van Attribution 360? Of direct aan de slag? Neem contact op en maak de cirkel rond met erkend en gecertificeerd Google Attribution 360 partner Searchresult.

Partners

Read more about our partners