Google DoubleClick

Hoe kun je ROI continu verder optimaliseren? Met ons platform voor attributie en predictive modeling, gekoppeld aan de gehele Google Stack brengen we dat haarfijn in kaart.

Om vervolgens, in aanvulling op de slimmere inzet van het standaard display-, search– en SEA-budget, extra kritisch te kunnen sturen op programmatic display-advertising en de inzet van premium display.

Met, ook op dat front, weer een glansrol voor de Google Stack.

De Google Stack bestaat uit met elkaar verbonden producten: Adserving & Tracking (DCM), Mediabuying (DBM), Search automation (DS3), Dynamic creatives (Studio), gelinkt met Google Analytics.

Met behulp van het platform hebben we toegang tot alle data en voorraad op een transparante manier, zodat we een consistent verhaal kunnen vertellen in álle online kanalen.

In de stack maak je relatief eenvoudig duizenden segmenten / doelgroepen aan, gebaseerd op interesses, sitegedrag, CRM-data, posities in customer journey, waarschijnlijkheid tot cross- of upsell, etc.

Het platform stelt organisaties zo in staat een eenduidige online strategie om te zetten naar een samenhangende online inzet van Display, Social, Search, CRM en andere focusgebieden.

Met als rode draad, uiterst schaalbare, geautomatiseerde één-op-één-communicatie.

Met voor ieder passende, en unieke boodschappen in alle kanalen, zónder daarvoor telkens nieuwe campagnes of nieuwe creatives te hoeven ontwikkelen!

Google Stack bestaat uit: Google DoubleClick en Google Analytics

DoubleClick Search (DS)

DS is de tool om je AdWords- en Bing -campagnes vanuit één platform zo efficiënt mogelijk managen.

Denk hierbij aan:

– Geavanceerde biedstrategieën
– Automatisch gegenereerde campagnes op basis van product-feeds
– Forecasting
– Krachtige rapportages
– Sturen op daadwerkelijk verkochte producten in plaats van conversies
– Zoekwoorden, advertenties en biedingen beheren over meerdere zoekmachines (AdWords/Bing)

Bottom line: “Do more in less time, make better decisions”

DoubleClick Campaign Manager (DCM)

DCM verzorgt de adserving. De Campaign Manager doet dat mede op basis van cookiepools die je in DCM verzamelt, segmenteert en koppelt aan externe bronnen als CRM.

Gezien die schat aan data is DCM logischerwijs ook het centrale hart voor reporting & attributiemodeling.
DoubleClick Bid Manager (DBM)

DBM is dé marktplaats om op basis van realtime bidding online displayruimte in te kopen (RTB/ Programmatic).

DoubleClick Studio

Van IAB banners, tot rich media formats en homepage-takeovers, onze designers doen niets liever. Waarbij ze de volledige Google Stack gebruiken om de ROI op creatie te maximaliseren, en DoubleClick Studio in het bijzonder voor intelligente Display ads.

Met DoubleClick Studio is het mogelijk om voor ieder segment unieke boodschappen te maken op basis van feeds & templates. Zodat productiekosten beheersbaar blijven, en de creaties altijd in sync zijn met de specifieke stadia van iedere en elke, unieke, customer journey.

Google Analytics

Naast de gebruikelijke functies van Google kun je met de koppeling aan Google Stack ook sitegedrag omzetten in targeting cues om segmenten op te bouwen. Bouncerates en return visits worden dan bijvoorbeeld ook cues om een boodschap te vertonen.

Waarmee Google Analytics, in aanvulling op Searchresult Insights, dankzij de Google Stack steeds actiever bijdraagt aan de significante, continue rendementsverbeteringen waar we – samen met onze opdrachtgevers – voor staan.

Tot zover Google DoubleClick en de Google Stack @ Searchresult.

Vragen? Neem dan contact op voor een nadere kennismaking. Je bent van harte welkom in Den Bosch en Amsterdam, of we spreken met plezier af op een andere locatie. Laat maar weten!

 

 

Partners

Read more about our partners