Media-inkoop

Scherper ingekocht, zonder marge met als aanvullende doelstelling dat we onze ureninzet ook voortdurend naar beneden aanscherpen. Zo bewijzen we dat media-inkoop altijd beter kan.

Met 100% transparantie in prijsbeleid. Van SEA (Search Engine Advertising) tot RTB (Real Time Bidding) en premium inkoop. Van Display tot gerichte targeting op Social. Van Remarketing tot Gmail Sponsored Promotions.

Ons ultieme doel? De ROMI (Return On Marketing Investment) maximaliseren. Dat is ons bestaansrecht.
Met als bijkomend gevolg dat we vrijwel altijd een rendementsverbetering van meer dan 20% realiseren bij klanten die we overnemen van andere bureaus. Maar dat terzijde.

Terug naar media-inkoop

Voorafgaand aan het toewijzen van budgetten, het inkopen van media en/of het opstellen van biedstrategieën, zetten we de afzonderlijke fases in de beslissingsprocessen van de doelgroep centraal.

Onze focus ligt daarbij bijvoorbeeld op acquisitie van nieuwe klanten, waarbij we zowel prospecting- als retargetingstrategieen succesvol inzetten, om consumenten van awareness tot actie te bewegen.

Naast acquisitie zijn retentie, service, en cross- en upsell overigens ook steeds vaker redenen om campagnes te starten.

Voor elke fase bepalen we vervolgens afzonderlijke KPI’s, waarop we zowel handmatig als via algoritmes dagelijks realtime optimaliseren en bijsturen om het beste resultaat te garanderen.

Zo verzekeren we opdrachtgevers niet alleen bij de start van een samenwerking van de scherpste inkoop; zo zorgen we ervoor dat we die positie op de eerste rang vast weten te houden.

Onze aanpak

Targeting of retargeting, branding of performance, stand-alone of crossmediaal; in alle gevallen bieden we Realtime Bidding (RTB) en premium inkoop op het scherp van de snede.

Flexibel, efficiënt, transparant en volledig onafhankelijk.

Bij het inkopen (net zo goed als bij het ontwikkelen, beheren en optimaliseren) van campagneruimte, bieden we schaalvoordeel op meerdere gebieden:

0. Als Tradingdesk

Onze tradingdesk zorgt voor de juiste media bij elke advertisingdoelstelling. We hebben intensief contact met alle grote publishers en hebben toegang tot de belangrijkste ad-exchanges, die samen alle touchpoints met de consument coveren.

Vanuit die krachtenbundeling verzorgen we de inkoop van display, video, native en social inventory, over alle devices heen om de consument optimaal te bereiken tijdens de customer journey.

Voor elke specifieke doelstelling gaan we op zoek naar de juiste doelgroep, context en inkoopvorm. Hierbij zetten we zowel in op inkoopplatformen (DSP’s) als manuele inkoop om te zorgen voor scherpst mogelijke inkoop van media en audiences.

Vervolgens zorgt een proces van continue optimalisatie ervoor dat we het resultaat blijvend maximaliseren.

1. RTB

Door gebruik te maken van RTB-inkoopplatformen kopen we impressies individueel in en sturen we realtime bij op de gewenste KPI’s. Volledig geïntegreerd met alle onderdelen van DoubleClick op het gebied van display, video, mobile advertising en social media, met directe toegang tot alle grote exchanges en (inter)nationale websites in de markt.

2. Premium inkoop

Adverteren op relevante websites en bij alle grote uitgeverijen in Nederland; ook daarvoor ben je bij ons aan het juiste adres. Voor premium inkoop beschikken we over de juiste contacten, zodat we ook hier de beste media-inkoopdeals weten te maken.

3. Afstemming crossmediale campagnes

Ook uitingen via video, display, contextuele en dynamische retargeting of rich media, stemmen we realtime volledig op elkaar af. We meten realtime de effectiviteit door, houden de doelstellingen scherp in de gaten, en halen het onderste uit de kan – zodat opdrachtgevers nooit teveel betalen.

Serious Searchresult

  • Transparantie in prijsbeleid: CPM- en CPC-tarieven zijn uiterst competitief en gemiddeld beduidend lager dan in de markt.
  • We rekenen af op uurbasis, hebben geen baat bij hoge media-spend.
  • Eigen creatieteam staat 24/7 klaar voor intern ontwikkelen van bannering, gebruikmakend van innovatieve technieken.
  • Geïntegreerde aanpak door het combineren van inzichten in display advertising
    en data van andere kanalen

Verkocht? Vul het contactformulier in, mail naar info@searchresult.nl of bel 073 – 6811 007.

Partners

Read more about our partners