Social Media

Adverteren op de populairste socials wint meer en meer aan momentum. Niet verwonderlijk aangezien de mogelijkheden tot gerichte targeting en retargeting enorm zijn.

De vraag voor iedere online adverteerder is dan ook niet zozeer óf, maar wanneer, hoe én in welke verhouding tot andere online investeringen.

Wordt het Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube of een combinatie?

Ga je retargeten via Facebook en alle relevante opgebouwde data uit andere kanalen één-op-één daarop aan laten sluiten, óf zet je liever vol in op pre-rolls in YouTube en gebruik je de inzichten daaruit voor follow up?

Wat was ook alweer het voordeel van adverteren op LinkedIn gericht op groepen? En kun je nog iets met die CRM-gegevens in Twitter?

We onderzoeken met welke social media-kanalen je de beste prestaties realiseert, zorgen voor een naadloze (visuele) aansluiting op andere (SEA / Display-)campagnes, en zijn je van dienst met tal van aanvullende diensten.

Social media-marketingdiensten

Voor welke uitdaging je ook staat, de kans is groot dat we er een perfect passende handreiking, tool of strategie voor hebben. Daarmee gaan we verder dan de standaard social media-advertisingdiensten. Bij social geloven we namelijk niet in een one-size-fits-all.

We zetten in op één-op-één-communicatie binnen een 360-graden-umfeld. Met:

1. Social Media Audits

Met een social media audit brengen wij je huidige autoriteit en activiteiten in kaart, getoetst aan de gewenste vindbaarheid, zichtbaarheid ten opzichte van je concurrenten, conversie naar de doelstellingen en het gewenste bereik onder je doelgroep, influencers en ambassadeurs.

Na de audit ontvang je een rapportage van je huidige ‘social status’, een overzicht van de belangrijkste (gemiste) kansen en andere belangrijke conclusies.

2. Strategische Social Kennissessies

Met de nulmeting uit de social audit als basis, houden we een intensieve sessie van één dagdeel. Wat doen we tijdens deze kennissessie?

– We vergroten jouw kennis van social media marketing en laten je de kansen en waarde zien voor het behalen van je eigen doelstellingen.
– We geven je inzicht in je marketingdoelen en doelgroepen en vertalen dit naar online communicatiedoelstellingen en concrete social KPI’s.
– We tonen op welke kanalen je doelgroep aanwezig is, waar ze over je merk, producten of diensten praten, welke interesses jij en je doelgroep delen, welke vragen zij stellen en wie de concurrenten zijn. Dit alles gebruiken we om samen een onderbouwde keuze te maken voor de juiste kanalen en content.
– We richten een eerste roadmap in van de strategische vervolgstappen om je doelstellingen te realiseren middels de inzet van de juiste kanalen, content en media.

Aan het eind van de kennissessie heb je een praktisch advies voor je social media marketingstrategie. Als basisdocument voor het uitvoerende team.

3. Inspiratiesessie Brand Ambassadors

Dit is een interactieve kennissessie met al je collega’s en andere betrokkenen. Gedurende 2,5 uur maken we hen bewust van hun rol als brand ambassador.

Dit doen we door een introductie in social media marketing, een briefing van de social media marketingstrategie uit de kick-off sessie, voorbeelden uit de markt en concrete learnings en tools als positieve eye-opener. Een ideale basis om medewerkers als brand ambassador te betrekken bij je social mediastrategie.

4. Social Media Management Training

Het strategisch inzetten van social media leer je niet uit een hand-out. De huidige en toekomstige social media managers moeten het zelf ervaren.

Tijdens twee bijeenkomsten van 6 uur staan het vergroten van kennis en inzicht rondom social media management en het uitvoeren van de social media-marketingstrategie centraal. Tijdens de twee trainingsdagen vol theorie, cases, discussie en opdrachten leren de deelnemers:

– Online tools gebruiken om sociale data rondom de aanwezigheid en activiteit van de doelgroep(en) te onderzoeken.
– Insights verzamelen rondom de interesses en activiteit van doelgroepen, rondom je branche, bedrijf en merk en/of producten.
– Aan de hand van cijfers, trends en voorbeelden de toepassing inzien van kanalen als Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram en YouTube.
– De digital customer journey inzetten voor het realiseren van de marcom-doelstellingen en het bepalen van de content en engagement.
– De juiste tools kennen om met beschikbare tijd en budgetten effectief te werken en resultaten te meten en rapporteren.

Precies waar je naar op zoek bent?

Neem contact op voor meer informatie over hoe we met bovenstaand, of vergelijkbaar ander aanbod, je social inspanningen in die gewenste stroomversnelling kunnen brengen.

Recap social media advertising benefits?

– Lage adverteerkosten. Ook met een beperkt budget kun je een effectieve campagne opzetten.
– Goed meetbaar: waardoor resultaten inzichtelijk zijn.
– Haarscherp targeten: je kunt je doelgroep op extreem veel verschillende variabelen targeten: demografisch, geografisch & beyond.
– Uitstekend koppelbaar: aan CRM en andere campagnes.

Serious Searchresult

  • Wij koppelen de inzet van social media kanalen altijd aan de bestaande SEO-, SEA- en Display-activiteiten.
  • Met een eigen Creatiestudio in huis kunnen we snel schakelen.
  • We delen onze social media-kennis en ontwikkelen unieke strategieën die per definitie passen bij de klant.
  • Alle social media-activiteiten maken we inzichtelijk en koppelen we aan meetbare KPI’s.

Meer weten over hoe we met social media het verschil maken? Vul het contactformulier in, mail naar info@searchresult.nl of bel 073 – 6811 007.

 

Partners

Read more about our partners