Web analytics

Google Analytics, Firebase (App) Analytics, Visual Website Optimizer, Adobe Reports & Analytics (voorheen SiteCatalyst, Omniture), Searchresult Insights; met behulp van slimme tools, visualisaties en analyses zet Searchresult enorme hoeveelheden (a.k.a. big) data om in concrete inzichten.

Van web analytics tot business intelligence en predictive modeling.

Daarmee leveren we een bijdrage aan de bottom-line van iedere offline en online marketingdiscipline: het in kaart brengen, en verbeteren, van de ROI op íeder kanaal.

Onze analytics-specialisten helpen je om kwantitatieve internetdata vast te leggen, te analyseren, erover te rapporteren en de gevonden inzichten in te zetten voor optimalisatie.

Dat doen ze onder meer aan de hand van de volgende stappen:

1. Duidelijk opgestelde doelen (SMART)
Specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch, tijdsgebonden. Onze web analytics-specialisten adviseren over het vertalen van de bedrijfsdoelstellingen naar concrete en actiegerichte online Key Performance Indicators (KPIs).

2. Juiste implementatie
Searchresult is specialist in het (slim) werken met van Google Tag Manager. Deze handige tool maakt het mogelijk om zonder in de backend van je website te hoeven stoeien, alle denkbare gewenste tags te kunnen plaatsen voor het meten van conversies (en/of andere gewenste functionaliteit).

3. De juiste instellingen en koppelingen
Nadat de datacollectie is geregeld, is het van belang om de juiste koppelingen en filters in te stellen. Onze specialisten zorgen ervoor dat de koppelingen met andere tools en omgevingen (zoals Google AdWords, de bedrijfs-KPI’s, DoubleClick, CRM, etc.), tot stand komen en de data gefilterd wordt om een stroom interessante inzichten op gang te brengen.

Zo ontdek je al snel het verschil in gedrag tussen sitebezoekers via desktop of smartphone, tussen klanten en niet-klanten, tussen bezoekers die via kanaal A komen en bezoekers die via kanaal B komen (al dan niet geholpen via kanaal C).

Zo brengen we de hele marketingmix haarscherp in beeld.

4. De juiste vragen (stellen en helpen beantwoorden)
In plaats van te vragen hoe de website presteert in het algemeen, helpen onze specialisten je om de vraag te specificeren in het kader van de doelstellingen. Dit leidt tot een actiegerichte focus om je website naar een hoger niveau te tillen.

5. Actie ondernemen op basis van uitkomsten
Optimalisatie is een iteratief proces: data verzamelen, analyseren, optimaliseren en vervolgens evalueren. En weer verzamelen, analyseren, opti… Hiermee is web analytics dé rode draad in de gezamenlijke inspanning om de online performance continu te toetsen en te verbeteren.

Google Analytics Premium Reseller

Als Google Analytics Premium Reseller is Searchresult door Google geautoriseerd om het volledige Premium-traject van consultancy en KPI-sessies tot licenties en implementaties, inclusief trainingen, analyses en optimalisaties, uit te voeren voor klanten.

De premium versie van Google Analytics is een ‘luxere’ variant van Analytics met uitgebreidere mogelijkheden.

Het biedt uitgebreidere mogelijkheden voor volgende stappen in online marketing en extra service level agreements.

Een aantal van de extra’s van Google Analytics Premium:

– DoubleClick integratie
– Data Driven attributie
– BigQuery koppeling
– Eigendom van de data
– Service Level Agreement
– Verse data
– Meer custom dimensies en metrics
– Zeer goede ondersteuning met priority-support

Web analytics nog even samengevat

Met doortastende webanalyses weet je het verschil te maken. Het helpt je te achterhalen hoe je uitingen presteren, te ontdekken waar bezoekers onverhoopt vastlopen in het koopproces en helder te krijgen welke kanalen het meest opbrengen.

Het is zo bezien hét inzichtgevende platform om je website (net zoals alle daaraan gelieerde online en offline campagnes) effectiever, gebruiksvriendelijker, efficiënter, conversiegerichter, of maar net waar nog meer behoefte aan is, te maken.

En het is, tot besluit, een eerste waardevolle stap richting verdergaande Business Intelligence met Searchresult Insights.

Serious Searchresult

  • Jarenlange ervaring als web analytics-specialist
  • Google Analytics Certified Partner
  • Ervaring met uiteenlopende BI en analytics tools; meest complete basis voor perfecte web analytics
  • Gecertificeerd Google Analytics Premium reseller

Meer informatie over wat we met web analytics voor je kunnen betekenen? Neem contact op via info@searchresult.nl of bel 073 – 6811 007.

 

Partners

Read more about our partners