Profiteer van onze visie op SEA

Door de juiste boodschappen via de meest relevante kanalen online in te zetten, kun je met SEA naast het genereren van new business ook veel doen aan klantretentie, branding en service.

Een insteek die ook goed aansluit op onze visie op offline en online zaaien en oogsten.

Door, ook buiten de ‘we-moeten-weer-abonnementen-verkopen’-weken, slimmer te targeten en de boodschappen daarop af te stemmen wordt communicatie steeds persoonlijker, steeds beter op maat, met een bewezen betere spin-off in marketingresultaat.

Zaaien en oogsten

En de rol van SEA in algemene zin en binnen de overall marketingmix gaat wat ons betreft verder dan below-the-line-oogstmachine. Juist daar waar SEA als spil fungeert zien we als geen ander de meerwaarde van goed op elkaar afgestemde campagnes en vlot met elkaar samenwerkende afdelingen.

Andersom zien we gemiste kansen bij organisaties waar creatie zich bijvoorbeeld hoofdzakelijk ATL afspeelt, en BTL het wiel telkens weer opnieuw moet uitvinden.

SEA fungeert in die zin uitstekend als intern verbindende discipline. Vanuit de inhoud, aan de hand van meetbare realtime resultaten, onder meer via onze big data-tool Searchresult Insights, rapporterend aan alle direct en indirect betrokkenen.

Dit zorgt voor meer inzicht in ieders eigen – en de gezamenlijke – inspanningen voor de organisatorische doelstellingen. Met als wenselijk bij-effect het reduceren van dubbel werk, het minder langs elkaar werken en een overall beter gecoördineerd groter geheel.

Dankzij (een mix van) de volgende SEA-succesprincipes

1. Eén-op-één-communicatie

Denk aan targeting voor initieel contact (op basis leeftijd, geslacht, locatie) en na contact (aan de hand van slimme retargetingmogelijkheden op basis van eigen cookie-, CRM- & analytics-data).

Benieuwd naar de laatste ontwikkelingen op dit vlak? Bel of mail ons even.

2. Elke project is maatwerk

We hebben het zojuist nog even nagevraagd bij de consultants: geen aanpak is hetzelfde! Echt ieder vraagstuk kent z’n eigen best passende antwoorden.

De rode draad? De mogelijkheden zijn altijd enorm. Om maximaal rendement te realiseren, zet je in op een mix van strategieën en middelen.

Bekijk de variatie aan SEA-oplossingen anders ook eens op onze cases!

3. Automatiseren

Bij Searchresult werken we graag slim. Na een succesvolle pilot (eerst bewijs, dan pas doorzetten) gaan we op zoek naar mogelijkheden om ‘stampwerk’ te automatiseren. Hiervoor werken wij onder andere met Google DoubleClick, onderdeel van de Google Stack.

Hierdoor ontstaat cutting-edge marketing automation met intelligente biedstrategieën en actuele inventory-campaigns, die realtime duizenden producten onder de aandacht brengen van nog een veelvoud daarvan aan mogelijke klanten.

Plus… Door het automatiseren van standaardwerkzaamheden verdienen wij onszelf sneller terug (happy!) én ontstaat er tijd om strategieën te verfijnen (even more happy!).

4. Geen Clicks maar Customer Lifetime Value

SEA is als gezegd geen kanaal op zich. De combinatie met andere kanalen (ATL, BTL, Display) levert een totaalresultaat.

Wij kijken op de Searchresult Rendement Ladder daarom liefst naar kanaaloverstijgende opbrengsten, waarbij geldt: hoe hoger op de ladder we weten te scoren, hoe waardevoller:

  • Customer Lifetime Value
  • ROI
  • CPO
  • Clicks
  • Impressies

5. Geen cent teveel voor merknaamverkeer

Je merknaamverkeer is al van jezelf, dus waarom hiervoor betalen? Nou… omdat organisch & betaald simpelweg, meer en betere traffic oplevert (we kunnen zelfs exact uitrekenen hoeveel).

Daarom raden wij inkopen op merknaam aan, maar dan wel tegen de laagst mogelijke kosten.

We hebben CPC-killers in dienst die buitengewoon goed zijn in het verlagen van merknaam-CPC’s. Als die een daling van € 0,02 CPC naar € 0,01 CPC weten te realiseren, gaat je ROI direct 100% omhoog!

6. Geen agency maar collega

We zijn liever collega dan bureau. Uit ervaring weten we namelijk dat we zaken sneller voor elkaar krijgen als we de verantwoordelijke medewerkers binnen de klantorganisatie persoonlijk kennen.

Als we intensief overleggen, werken op locatie en kennis delen.

Op die manier leren we de verschillende belangen goed kennen en weten we waar de interne verantwoordelijkheden liggen.

Zo weten we succesvolle interne en externe cases te bouwen, bewijs te leveren dat onze aanpak werkt, en de relaties met alle belanghebbenden (of het nu collega-marketeers of directieleden zijn) continu te versterken.

Serious Searchresult

  • Wij verdienen onszelf terug door het genereren van hoog rendement
  • Meest ervaren DoubleClick-partner in de Benelux
  • Nuchter en pragmatisch resultaatgedreven
  • Constant op zoek naar ‘competitive edge’

Meer informatie over SEA? Vul het contactformulier in, mail naar info@searchresult.nl of bel 073 – 6811 007!

 

Partners

Read more about our partners