Facebook lanceert nieuwe tool

Facebook lanceert nieuwe tooling en kondigt komst van nieuwe features aan.

We nemen je mee in een overzicht van de nieuwe tooling en aankomende updates van Facebook.

In contact komen met de klant

Facebook is volop bezig met manieren creëren waardoor bedrijven gemakkelijker in contact kunnen komen met klanten. Waar je voorheen bij de click-to-message-advertenties enkel doorgestuurd kon worden naar Messenger, Insta direct of Whatsapp. Kunnen bedrijven nu klanten met click-to-message-advertenties ook uitnodigen om contact te maken via alle andere berichten platforms waar zij beschikbaar zijn om te chatten. 

Daarnaast is Facebook zijn integratiemogelijkheden aan het uitbreiden. Het is namelijk voortaan mogelijk voor bedrijven om een WhatsApp click-to-chat knop toe te voegen aan hun Instagram profiel. Dit kan klanten aansporen eerder contact te leggen met bedrijven, mochten zij Whatsapp prefereren boven Insta DM. 

Leadgeneratie 

Daarbij wordt momenteel een functie getest door facebook waarbij klanten erg gemakkelijk een offerte aan kunnen vragen door slechts een korte vragenlijst in te vullen via Messenger.

Ook is Facebook bezig betaalde en organische tools te testen om kleine bedrijven te helpen leads rechtstreeks in de Instagram-app te vinden en te kwalificeren, volgens Facebook een kosteneffectieve manier om leads te genereren in vergelijking met bestaande oplossingen.

Features in de testfase

Naast de eerder genoemde updates zijn er ook verschillende features die momenteel in de testfase zitten. Een exacte releasedatum is nog niet bekend maar de volgende functies worden (waarschijnlijk) toegevoegd aan Facebook Business Suite. 

  • Facebook test de mogelijkheid om e-mails te beheren en remarketing-e-mails te versturen via de Inbox-app vanuit Facebook Business Suite.
  • Facebook test File manager, een nieuwe functie die er voor zorgt dat bedrijven content kunnen creëren, plaatsen en beheren via Facebook Business Suite. 
  • Facebook test ‘post testen’, een feature waarmee bedrijven meerdere versies van een bericht kunnen testen en vergelijken.
  • Facebook test een ander type account, een werkaccount, waarmee zakelijke gebruikers kunnen inloggen en Business Manager kunnen gebruiken zonder dat ze een persoonlijk account nodig hebben. 

 

Op de hoogte blijven? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

Janne van den Broek

j.vandenbroek@searchresult.nl


Welkom.
Vanaf november is Searchresult veranderd in Springbok.
Nieuwsgierig?