Google combineert Smart en Standard Display campagnes

Google combineert Smart en Standard Display campagnes in één nieuw campagne type. Deze nieuwe campagne optie combineert de ‘reach en performance’ die je van Smart en Standard campagnes gewend bent. Als adverteerder heb je tijdens het opzetten van je Display campagne de mogelijkheid om te kiezen welke elementen je wil automatiseren of handmatig wil beheren. Deze keuzes kunnen later aangepast worden zonder hier een nieuwe campagne voor aan te maken.

Deze wijziging heeft geen impact op bestaande Smart en Standard Display Campagnes. Het nieuwe campagne type wordt gefaseerd uitgerold en wordt vanzelf zichtbaar in je Google Ads account. Lees ook de officiële aankondiging op het Google Ads & Commerce Blog.

Tegelijkertijd voegt Google ‘optimized targeting’ toe aan alle Display campagne typen. Indien beschikbaar in je account staat optimized targeting automatisch aan, maar kan handmatig uitgeschakeld worden. Voorheen was deze targeting optie alleen onderdeel van Smart Display. Optimized targeting kijkt onder andere naar keywords op je landingspagina en elementen van je creatives en vertoond op basis daarvan je display ads aan doelgroepen die aansluiten bij het behalen van je campagne doelen. Ook deze functionaliteit wordt geleidelijk uitgerold en is dus nog niet in alle Google Ads accounts beschikbaar. 

Gedetailleerde informatie over optimized targeting is te vinden in de Google Ads Help. Daarnaast staat onze Advertising Specialist Bram Mickers klaar om je vragen te beantwoorden.

Op de hoogte blijven? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

Bram Mickers
Bram Mickers

Senior Programmatic Specialist

b.mickers@searchresult.nl


Welkom.
Vanaf november is Searchresult veranderd in Springbok.
Nieuwsgierig?