Google Panda Update

De meeste van jullie zullen er al wel van gehoord hebben, de Google Panda Update!

Eind februari lanceerde Google in Amerika een grootse aanpassing in het algoritme om websites te spideren.

Maar liefst 11.8% van alle zoekresultaten werden aangepast om “slechte” websites uit de zoekresultaten te krijgen.

We schreven al over deze update op 25 februari 2011, maar hebben toen de naam Google Panda Update niet gebruikt.

Google techneut Amit Sighal schreef zelf het volgende over de update:

“This update is designed to reduce rankings for low quality sites—sites which are low-value add for users, copy content from other websites or sites that are just not very useful. At the same time, it will provide better rankings for high quality sites—sites with original content and information such as research, in-depth reports, thoughtful analysis and so on”

Wat kun je doen om je goed voor te bereiden op de Google Panda Update?

Wanneer je goede content op je website hebt staan en deze origineel is, dan zit je veilig.

Twijfel je daarover, dan zijn er een aantal zaken waar je goed op moet letten of die je eventueel aan zou moeten passen:

  • Verbeter de kwaliteit van je content
  • Zorg ervoor dat er geen dubbele content op je website staat
  • Zorg voor een juiste ad to content ratio
  • Voorkom overgeoptimaliseerde pagina’s (teveel zoekwoorden in de content verwerkt).

 

 

Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl