Google stopt met uitgebreide tekstadvertenties vanaf juni 2022

Google stopt met uitgebreide tekstadvertenties vanaf juni 2022

Volgens een product manager (Sylvanus Bent) van Google Ads kunnen adverteerders kunnen er geen nieuwe uitgebreide tekstadvertenties meer gemaakt worden of bestaande bewerkt worden. De bestaande uitgebreide tekstadvertenties blijven naast de responsieve zoek advertenties worden weergegeven en de rapportages van de prestaties blijven zichtbaar. Je kunt de uitgebreide tekstadvertenties ook nog blijven pauzeren, hervatten of verwijderen indien nodig. 

Het is aan te raden om uiterlijk voor 30 juni 2022 in elke advertentiegroep ten minste één responsieve zoekadvertentie te hebben. Google heeft er voor manieren gezorgd waarop adverteerders de inhoud van hun uitgebreide tekstadvertentie kunnen hergebruiken voor RSA’s. Hier wordt het volgende over gezegd: 

  • Hergebruik goed presterende inhoud van de uitgebreide tekstadvertenties en focus op advertentie sterkte 
  • Zet koppen of beschrijvingen vast op specifieke posities in uw responsieve zoekadvertenties 
  • Evalueer het succes van de advertenties op basis van incrementele vertoningen, klikken en conversies 

 

Veel adverteerders gebruiken responsieve tekstadvertenties, maar willen ook de controle behouden die uitgebreide tekstadvertenties biedt. De uitfasering van de uitgebreide tekstadvertenties betekent dat adverteerders steeds minder de directe controle hebben over hun accounts en meer moeten werken met machine learning en AI van Google Ads. 

Het advies is om de koppen en beschrijvingen van de uitgebreide tekstadvertenties testen in de responsieve zoekadvertenties om er zo achter te komen wat het beste werkt. 

Op de hoogte blijven? Meld je aan voor de nieuwsbrief!

Fabienne Reijers

Projectmanager

f.reijers@searchresult.nl


Welkom.
Vanaf november is Searchresult veranderd in Springbok.
Nieuwsgierig?