Een Tag Management-tool biedt veel flexibiliteit. Met Google Tag manager (GTM), als zo ongeveer het populairste Tag Management-systeem, kun je op eenvoudige wijze tags en pixels aan je site toevoegen, verwijderen, aanpassen of verplaatsen. Zonder gedoe met wachten op releases of het lastigvallen van je IT-afdeling.

 

Searchresult is Google Tag Manager certified vanaf het eerste uur en helpt klanten als T-Mobile, Allsecur, Yarden met de implementatie en beheer van Google Tag Manager.

 

Werkwijze

 

Wij zijn – zoals uit het certificaat spreekt – inmiddels flink bedreven in grote en kleine implementaties. Daarbij werken we nauw samen met ICT- en marketing-afdelingen, die direct gebaat zijn bij de voordelen die GTM te bieden heeft.

 

Samen stellen we een goede workflow op om de flexibiliteit zo hoog mogelijk te houden. Vanuit verschillende afdelingen kunnen wijzigingen in tags en pixels klaargezet worden in GTM. We raden echter aan het publiceren hiervan door een beperkt aantal personen te laten doen.

 

Implementatie van Google Tag Manager

 

Een standaard implementatie van GTM is zeer eenvoudig. Op elke pagina van de site moet een script bovenin de code geplaatst worden. Net boven dat script wordt idealiter een gevulde dataLayer geplaatst. Daar wordt data in gezet die gebruikt kan worden door de verschillende tags in GTM. Denk daarbij aan:

 

  • auteur
  • paginaversie
  • klantinformatie
    • geslacht
    • geboortejaar
    • lifetime value
  • salesinformatie
  • etc. etc.

 
Zodra alles klaar staat en getest is, kunnen de ‘oude’ tags van de site verwijderd worden en gaat GTM op de achtergrond ‘live’. De migratie naar GTM is daarmee compleet.

 

Hulp nodig bij de implementatie van Google Tag Manager? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.