Gratis Google Optimize & Data Studio

Fijn! Google Analytics 360 Suite pakt uit. Dat betekent meer gratis Google-producten!

Leken Optimize, Data Studio en Audience center alleen beschikbaar te zijn voor grotere, betalende organisaties, vanaf komende maand zijn ook de kleinere organisaties welkom.

Gratis Google Optimize

Vanaf volgende maand is er een gratis versie van Google Optimize. Een serieus risico voor de huidige grote concurrenten Visual Website Optimizer en Optimizely.

Er is nog weinig bekend over de aantallen bezoekers die je kunt testen. Maar mijn vermoeden is dat de limiet op het aantal te testen bezoekers vrij hoog zal zijn.

De 360-features zullen vermoedelijk in de directe koppeling met Google Analytics zitten. Je kunt nu al een early invite aanvragen »

Data Studio – 5 rapporten

We wisten al even dat de eerste 5 rapporten gratis waren in de VS. Dat zijn ze nu dus ook in Nederland. Iedereen kan vanaf vandaag mooie visualisaties maken maken, waarmee de meeste organisaties al flink uit de voeten kunnen.

Wij hebben al mogen spelen met Data Studio en zijn er erg over te spreken.

Snel, flexibel en veel mogelijkheden!

Uitbreiding Google Analytics en Google Tag Manager

Google Analytics krijgt er een extra dimensie bij met ‘Session quality’, waarmee de algoritmes en databerg van Google aan het werk zijn gezet om de kans op conversie per bezoeker te bepalen. De datadriven attributie blijft vooralsnog wel alleen beschikbaar voor GA 360.

Voor Google Tag Manager komen er een 20-tal nieuwe tag-templates beschikbaar, waaronder de Bing-, Twitter- en Nielsen-tags!

Veel goed nieuws in een korte update dus!

Schrijf je vast in voor Google Optimize en speel al een beetje met Data Studio. We kunnen het je van harte aanraden.

 

Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl