Het inzicht van SEA en website optimizer voor SEO

Iedere slimme ondernemer die iets met internet wil gaan doen, start met een goede basis voor zijn website en zorgt dat deze zoekmachinevriendelijk opgebouwd wordt.

Eén en één is twee zou je zeggen, maar wat doe je als je al jaren een draaiende website hebt, die prima resultaten boekt m.b.v. Google AdWords, je nieuwsbrief en wat bannercampagnes?

Veel ondernemers zijn bang om te investeren in een vernieuwde website met nieuwe technieken.

Een nieuwe website is een grote investering en het is maar de vraag of het iets oplevert.

Gebruik Google AdWords en Google Website Optimiser om inzicht te krijgen in de mogelijkheden die de optimalisatie van je website kunnen bieden.

Ik zal in een aantal stappen uitleggen hoe je een goede test uitvoert en welk inzicht dit geeft, alvorens je begint aan zoekmachine-optimalisatie.

Keywordonderzoek

Essentieel aan een goede test is een doordacht keywordonderzoek.

Vraag je als ondernemer af op welke woorden je met je bedrijf gevonden wilt worden  en welke doelgroep je hiermee bereikt.

De zoekwoorden bieden niet alleen traffic en conversies, maar creëren ook een identiteit en imago!

Hoe een goed keywordonderzoek opgezet wordt lees je hier

De doelstelling

Formuleer heldere en haalbare doelstellingen.

Wanneer is het rendabel en interessant om te gaan optimaliseren?

Hoeveel extra bezoekers en conversies moet ik halen om de stap te maken?

Daarnaast is het van belang met welk imago je geassocieerd wilt worden.

Stuur je met je onderneming juist op duurzame en kwalitatieve dienstverlening of ben je de goedkope dienstverlener die tegen de laagste tarieven werkt?

Google AdWords en Google Website Optimizer

Met behulp van Google AdWords en de Google Website Optimizer kunnen we nu inzicht gaan krijgen in de prestaties van de gewenste keywords en de desbetreffende landingspagina’s.

Google AdWords

Als eerste is het van belang dat je de zoekwoorden uit het keyword onderzoek op de juiste manier structureert en categoriseert.

De structuur die hieruit ontstaat gebruik je binnen je Google AdWords account, om zo goed mogelijk de gewenste structuur van je website na te bootsen.

Daarnaast ga je compleet verschillende tekstadvertenties bij de zoekwoorden testen. Zie de tekstadvertenties als Title, Meta description en URL.

Google Website Optimizer

De Google Website Optimizer geeft je inzicht in de beste landingspagina.

Het is van belang dat je niet alleen gebruik maakt van verschillende buttons (de gebruikelijke A/B test), maar juist de content en headers zijn hier van belang.

Het inzicht

Op deze manier creëer je inzicht in welke zoekwoorden interessant zijn en welke landingspagina’s daarbij gebruikt moeten worden.

Daarnaast ben je in staat een heldere inschatting te maken over de te verwachten resultaten.

NB Google Website Optimiser is later opgegaan in Content Experiments.

Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl


Welkom.
Vanaf november is Searchresult veranderd in Springbok.
Nieuwsgierig?