Het verschil tussen Remarketing en View-through conversion

Om het verschil tussen remarketing en view-through conversion uit te leggen is het handig om allereerst de definitie van beiden te benoemen:

Remarketing

Sitebezoekers die een bepaalde actie op de site (vakantie boeken, product bestellen, aanmelden voor een opleiding) wel of niet verrichten, kunnen op andere sites nogmaals benaderd worden en ze door middel van het bieden van een incentive proberen over te halen alsnog de conversie te voltooien.

View-through Conversion

Surfers die na het zien van een advertentie (tekst of banner) niet direct op de advertentie klikken maar ‘direct’ de site bezoeken om daar vervolgens de gewenste actie te verrichten. Dit toont de waarde van de vertoning van advertenties op het net aan.

Bij Remarketing zijn de bezoekers dus al bekend met de site en het aanbod, terwijl dat bij view-through conversion niet het geval is.

Remarketing wordt wel eens als ‘irritant’ gezien.

Het verschil tussen irritant en interessant zit m in de boodschap. Door alternatieve producten/diensten of een andere incentive zoals (stapel)korting in de uiting te tonen, kan de boodschap interessant overkomen.

Ook het aantal keer dat de bezoeker ‘geretarget’wordt is in te stellen, zodat de boodschap je niet blijft achtervolgen.

View-through conversion, ook wel weergaveconversie genoemd, laat zien dat aanwezigheid in het Display Netwerk indirect een positief effect kan hebben op de ROI.

Het hoeft dus niet per se gemeten te worden aan de hand van het aantal clicks dat advertenties hebben gekregen.

Overigens, zonder het (anoniem) plaatsen van cookies op computers, is geen van beide methodieken mogelijk.

Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl