Nieuw: Google Suite 360!

Wooooo… Het is een gewone doordeweekse dag in maart en Google lanceert spontaan een volledige, noem het 360, marketingsuite voor marketeers!

Met deze nieuwe suite positioneert Google alle bestaande individuele (premium) producten samen als een compleet op elkaar ingespeelde marketingtool. Tegelijkertijd lanceert Google nieuwe producten die het portfolio compleet maken, waaronder een volledige split-testing-tool en een datatool voor visualisatie en insights.

De website is inmiddels gelanceerd en hier te vinden.

Eerst de naamsaanpassingen:

  • Adometry gaat Attribution 360 heten
  • Analytics Premium wordt Analytics 360
  • Google Tag Manager heet straks Tag Manager 360 als onderdeel van het Analytics Premium pakket

Daarnaast zijn er nieuwe tools, die goed inhaken op bestaande producten. Zo lijkt Audience 360 volledig te integreren met DoubleClick en AdWords, haakt Data Studio 360 in op de verschillende API’s van Google, zoals Google Analytics, AdWords, DoubleClick, Adometry en andere databronnen, en integreert Optimize 360 met Google Analytics.

Audience Center 360

Audience Center is de tool die first party data, third party data, CRM-data, campagnedata en meer combineert, waarna je binnen de tool ook lijkt te kunnen analyseren en audiences door kunt sturen naar AdWords en DoubleClick. Onnodig te zeggen dat we erg benieuwd zijn naar de specifieke mogelijkheden van deze tool en de werking ervan!

Schermafbeelding 2016-03-15 om 17.48.43

“Native integration with AdWords and DoubleClick products make it easy to turn what you learn into better ads. We support major third-party marketing platforms, including programmatic and reservation display, search, and website optimization.”

 

audience360

Optimize 360

De geruchten over een eigen volledige split-testing-tool deden al langer de ronde en het lijkt erop dat Google nu eindelijk in de openbaarheid treedt met het product. Het zou dezelfde mogelijkheden moeten hebben als Visual Website Optimizer en Optimizely, maar dan met extra’s zoals een goede integratie met Google Analytics.

“Use your Analytics 360 data to quickly and easily identify areas of your site that can be improved upon. Turn these insights into action through experimentation to deliver an online experience that works best for your customers.”
Optimize_360

Data Studio 360

Met Data Studio 360 biedt Google de optie om data van verschillende tools eenvoudig te combineren en zo meer inzichten uit die data te halen. Daarmee gaat het bedrijf de concurrentie aan met tools als Tableau. Of het inderdaad al een volwaardige concurrent daarvan is, zullen we nog moeten afwachten.

De screenshots zien er alvast mooi uit en de demo’s die we in eerdere stadia zagen, waren indrukwekkend.

Schermafbeelding 2016-03-15 om 17.43.13

Naamsveranderingen worden gedurende 2016 uitgerold. Het kan dus even duren voor je er iets van merkt. Voor de nieuwe producten draait er een gesloten beta. Deze week krijgen we uit eerste hand meer informatie van Google over de gehele suite en hopen we naast dit tipje van de sluier meer informatie te geven.

We weten nog niet welke producten wanneer beschikbaar komen en tegen welke prijs. Google Analytics Premium-klanten zullen in ieder geval overgaan op Google Analytics 360 en Google Tag Manager 360, terwijl anderen de producten naar wens los aan kunnen schaffen.

Tot zover dit schot voor de boeg. Reken erop dat we je 24/7 én 360 op de hoogte houden!

 

Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl