Strand China

Nieuw: segmenten importeren in Google Analytics

Het is ineens een stuk makkelijker geworden om te werken met segmenten. Moest je eerst zelf segmenten bedenken en aanmaken (iets wat veel mensen nog niet onder de knie hadden), nu kun je simpelweg kiezen uit een hele lijst segmenten, die zijn bedacht en samengesteld door professionals.

Segmenten zijn noodzakelijk om Google Analytics goed te gebruiken als analysetool. Pas als je verschillende soorten bezoekers of bezoeken met elkaar vergelijkt (organische bezoeken versus betaalde bezoeken of klanten versus niet-klanten), kun je interessante informatie achterhalen en hypotheses bedenken over hoe je conversie te verhogen of je gebruiksvriendelijkheid te verbeteren.

Gratis professionele Google Analytics-hulp

Het aanmaken van de segmenten gebeurt soms op simpele onderdelen als bron of medium, soms op ingewikkelde reguliere expressies om bepaalde data te koppelen. Vanaf nu heb je echter legio voorbeelden waar je mee aan de slag kunt, tenminste, als je over bent naar de nieuwe segmenten van Google Analytics. Is dat het geval dan vind je de voorbeeldsegmenten onder ‘importeren uit galerij’.

importsegments

Dan krijg je een pop-up, waarin je op soort segment en rankings kunt selecteren. Vervolgens is het een kwestie van importeren en wellicht nog wat kleine aanpassingen doen voor jouw website.

import-popup

 Succes verzekerd!

Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl